rechtszaak naar aanleiding van ontrouw

Jef klaps
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

rechtszaak naar aanleiding van ontrouw

#1 , 24 okt 2018 13:14

Hoi,
Een vriendin van me is bezig met te scheiden van haar echtgenoot. Ze wonen inmiddels al apart, maar de echtgenoot kan deze echtscheiding niet aanvaarden, en nu wil hij bewijzen dat ze ontrouw was.
Hij zegt dat hij zowel haar, als haar vermeende minnaar, voor de rechtbank zal slepen. Nu is mijn vraag, kan een Derde partij (de minaar) zomaar voor de rechtbank gesleept worden? Volgens haar zijn er alvast geen bewijzen, en al helemaal geen gerechtsgeldige bewijzen (via deurwaarder)
Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12838

#2 , 24 okt 2018 13:16

Die minnaar zal eerder als getuige gehoord worden, men kan hem zelf niets maken.

Jef klaps
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2018 13:46

Beste LeenW, alvast bedankt voor je reactie.
Is die persoon ook verplicht om daarop in te gaan? Ik kan me voorstellen dat als hij hier niets mee te maken heeft, hij zich hier het liefst zo ver mogelijk buiten houdt.

Reclame

Jef klaps
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2018 13:50

Bijkomende vraag: Het klopt toch dat enkel bewijs verkregen op een gerechtsgeldige manier kan gebruikt worden, bv betrapping door een deurwaarder?

LeenW
Berichten: 12838

#5 , 24 okt 2018 14:03

Beste LeenW, alvast bedankt voor je reactie.
Is die persoon ook verplicht om daarop in te gaan? Ik kan me voorstellen dat als hij hier niets mee te maken heeft, hij zich hier het liefst zo ver mogelijk buiten houdt.
Dat zie ik anders, beide partijen hebben er toch belang bij hun naam te zuiveren? Niet meewerken zou enkel verdacht overkomen.
Bijkomende vraag: Het klopt toch dat enkel bewijs verkregen op een gerechtsgeldige manier kan gebruikt worden, bv betrapping door een deurwaarder?
Rechter kan zelf bepalen welk bewijs hij toelaat.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 24 okt 2018 14:10

Was huwelijkstrouw al niet afgeschaft?
Zal wel in een zatte bui beweerd zijn want bovendien niet te bewijzen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jef klaps
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 okt 2018 14:12

De vermeende minnaar is zelf een getrouwd man, en de beschuldigingen aan zijn adres hebben reeds voor wrevel gezorgd in zijn huwelijk. Hier is ondertussen een tijdspanne van enkele maanden overheen gegaan, en ik denk niet dat zowel hij als zijn vrouw willen dat dit opnieuw opgerakeld wordt.

Jef klaps
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 okt 2018 14:15

De "bewijzen" waarover men hier tot dusver spreekt zijn bijvoorbeeld: een foto van hun 2 auto's op een openbare parking, een gps signaal van de vrouw haar auto op de parking van de man zijn werk.
Dit lijken me geen bewijzen om aan te tonen dat de vrouw effectief ontrouw geweest is

eylis
Berichten: 8840

#9 , 24 okt 2018 16:21

Ontrouw kan niet meer gebruikt worden als schuldeis in een scheiding. Als de echtgenoot niet aanvaard te scheiden, is het wel erg eigenaardig dat hij wil bewijzen dat ze ontrouw was: Want dan bewijst hij enkel maar dat het huwelijk wel degelijk "onherstelbaar ontwricht" is en dat er zo snel mogelijk een punt achter het huwelijk gezet dient te worden. Meldt de echtgenoot dat het totaal geen zin heeft de "schuldigen" voor het gerecht te dagen. Ze zullen daar niet voor gestraft worden en ik méén zelfs dat de rechter de mogelijke minnaar niet eens als getuige of wat dan ook zal dagvaarden. Want het is duidelijk: Mevrouw wil scheiden en Meneer ook (omdat mevrouw ontrouw is). Ze zijn het dus eigenlijk gewoon roerend eens. Het enige wat Meneer kan verkrijgen is dat mevrouw (als ze om partneralimentatie zou vragen) er geen zou krijgen. Maar ik neem aan dat partneralimentatie stilaan uit scheidings-scenarios van de vorige generaties stamt.

Terug naar “Echtscheiding”