Vierdagenweek verlengen op zaterdag onmogelijk.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

Vierdagenweek verlengen op zaterdag onmogelijk.

#1 , 23 okt 2018 19:25

Ik ben een ambtenaar voor justitie en sinds twee jaar werk ik in een viervijfde regeling.
Aanvankelijk had ik op maandag mijn vrije dag, (continusysteem met doorlopende regeling) dit voor de opvang van mijn dochter.
Sinds één jaar heb ik dat veranderd naar zaterdag, dit ging probleemloos, en tijdens mijn vrije zaterdag verspring deze vrije dag naar vrijdag.
Dit in verband met een aanpassing van het vonnis omdat de dochter opgroeit en een beetje ouder werd (zes jaar) en vooral door een vechtscheiding.

Vorige week wilde ik mijn viervijfde regeling verlengen, omdat dit per twee jaar moet worden aangevraagd, en plots mag het niet meer op zaterdag wegens reorganisatie en rationalisatie van justitie.
Echter brengt dit een probleem voor mij mee waardoor ik naar de familierechtbank zal moeten om mijn verblijfsouderschap aan te passen.
Mijn vonnis meegenomen naar de werkgever, maar die wil van geen toegeving weten.

Is er juridisch een mogelijkheid om dit toch op te eisen, omdat ik eerder van dezelfde werkgever wel toelating kreeg en nu niet meer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2018 10:40

Kort gezegd, nee, de werkgever kan niet verplicht worden om zich aan te passen aan uw verblijfsregeling. De reden die wordt aangedragen lijkt mij ook aanvaardbaar.

Door de vechtscheiding zal onderling een nieuwe overeenkomst opmaken waarschijnlijk niet de meest haalbare oplossing zijn. Indien u de verblijfsregeling wil aanpassen en het lukt niet onderling zal dit toch via de rechtbank moeten gebeuren.

Een ander alternatief is natuurlijk een oppas vinden voor de dagen waar u niet vrij bent, natuurlijk ook geen leuk alternatief.

Vader1
Topic Starter
Berichten: 191
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2018 16:34

Bedankt voor het antwoord alvast, zal rechtbank worden dan :-/
Als iemand me nog een goede raad kan geven, of een oplossing kent: shoot!

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2018 16:40

Alvast veel succes!

Terug naar “Echtscheiding”