persoonlijk onderhoudsgeld ex echtgenoot

georges
Topic Starter
Berichten: 53

persoonlijk onderhoudsgeld ex echtgenoot

#1 , 23 okt 2018 10:58

Uit de echt gescheiden in 2001 met EOO ( EOT) via de notaris en RB.
alimentatie voor 4 kinderen die nu allen het huis uit zijn. Blijft nog steeds : het persoonlijk onderhoudsgeld voor de ex-echtgenote.
3 voorwaarden om dit te laten vervallen :
- mevrouw vindt werk ( vindt al 17 jaar geen werk, lees 'wil geen werk vinden' is van geen inkomen gegaan naar vervolgens werkloosheidsuitkering en opleiding via RVA, stage in de zorgsector om haar uitkering te kunnen behouden, weigert vervolgens werk en wordt geschorst, vervolgens OCMW waar ze na enige tijd ook niets meer krijgt en uiteindelijk is ze nu af en toe invalide en af en toe werkloos met uitkering. Ze zal nooit willen werken gezien ze reeds zei dat dat ' beneden haar waardigheid is '. Ontvangt wel geld als mantelzorger voor familie en knapt klusjes op in de tuin ( als invalide ??)
- samenwonen met partner die in haar onderhoud voorziet : verscheidene relaties maar natuurlijk steeds zo slim om niet te domiciliëren ( zal ook nooit gebeuren )
- ik verlies mijn werk ( ben net op pensioen en kan dus nooit mijn werk meer verliezen

veranderde omstandigheden :
ik ben terug getrouwd met 2 kleine kinderen, ondertussen bruggepensioneerde ( ambtenaar ) en binnenkort onderhoudsgeld voor mijn moeder die het rusthuis niet meer kan betalen.
Conclusie : ik heb meer dan 40 jaar hard gewerkt om steeds maar alles af te geven aan een ex die dit ziet als een 'win for life '.
Advocaat geraadpleegd gezien door mijn pensioen de financiën fel geminderd zijn : niets aan te doen, slechte akte opgesteld door de notaris en ik heb dat destijds getekend in volle vertrouwen voor mijn ex die de akte liet opstellen. Ik moet dus de rest van mijn leven afbetalen zonder enige optie op beterschap, mijn ex put alle mogelijke middelen uit ( heeft er ook altijd de tijd voor gehad die werkende mensen niet hebben ...)
Mijn vraag nu is concreet : is er nog een optie wanneer de ex voorziet in haar eigen behoeftigheid ? Van geen inkomen naar een vervangingsinkomen is niet hetzelfde als werk vinden blijkbaar , dus dit is ook geen optie...
Ik word er moedeloos van mede gezien ik hierdoor ook mijn kinderen ( allemaal ) niets kan gunnen...

Alvast bedankt,
Georges,

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding