betredingsverbod

Radio2
Topic Starter
Berichten: 2

betredingsverbod

#1 , 19 okt 2018 07:50

Beste,

mijn echtgenoot heeft de echtscheidingsprocedure ingezet. Dat is, op aandringen van zijn advocaat, gebeurt na zogenaamde "onherstelbare ontwrichting van het huwelijk” -hoewel er hoegenaamd geen sprake is van partnergeweld of dergelijke. Ik heb nu betredingsverbod gekregen voor de woning die wij samen gekocht hebben. Moet hij mij, in afwachting van de definitieve verkoop van ons appartement, huurgeld betalen ? Ik mag niet eens meer binnen in mijn eigen huis, dan mag hij mij daar toch voor compenseren ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 19 okt 2018 11:29

is er een vonnis geweest van de rechtbank dat u de woning niet meer mag betreden of is dat louter de advocaat die dat oplegt?

indien alleen de advocaat u dat oplegt en u bent daar nog ingeschreven op het adres, heeft u alle recht om de woning te betreden.

weigert men u toch binnen te laten, politie verwittigen

eylis
Berichten: 8842

#3 , 19 okt 2018 17:24

bijkomende info: de term "onherstelbare ontwrichting van het huwelijk" betekent niet dat er geweld gebruikt is of een ander strafbaar feit. Die term duidt er gewoon op dat (minstens) één van de echtgenoten niet meer in het huwelijk kan blijven. Waarom dat zo is wordt met die term niet beantwoord.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”