vermoeden van oneerlijkheid en alleen beslissen door 1 erfgenaam.

b&g
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vermoeden van oneerlijkheid en alleen beslissen door 1 erfgenaam.

#1 , 18 okt 2018 20:55

Hallo,ik ben echt ten einde raad.
Even een korte samenvatting.Mijn vader die weduwnaar was is in het voorjaar naar een rusthuis gegaan en toen is er beslist door de kinderen en hem zelf om de woning te verkopen.Er was op voorhand onderling een minimumprijs afgesproken maar in de zomer wordt het huis verkocht door één van de kinderen en de vader zonder dat de andere kinderen iets weten en aan een veel lagere prijs,zij worden pas later verwittigd nadat de compromis opgemaakt is.Oké vader is nog altijd diegene die beslist maar omdat zijn gezondheid niet zo goed is geeft hij mijn zus die er toen bij was mondeling de toestemming alles te regelen.achteraf blijkt de koper een goede kennis te zijn van mijn zus.Nu een maand later komt vader te overlijden voor de verkoopsakte kan getekend worden.Gevolg:wij hebben nooit de compromis gezien want die wordt achter gehouden door de zus,als we vragen of er een voorschot betaald is ,is het antwoord nee maar tegen kennissen zegt ze dat de verkoop altijd doorgaat omdat ze een voorschot heeft ontvangen.intussen is de woning leeg gemaakt maar van papieren en bankafschriften hebben wij niets gezien want die zus regelde blijkbaar al enkele tijd alles van ons vader.NU wij bijna 4 maand verder zijn neem ik kontakt op met de notaris om zeker te zijn dat alles tijdig in orde geraakt ivm sucessie en verkoopsakte van de woning omdat nu alle kinderen samen erfgenaam zijn en enkele van ons wel geen zin hebben om volgend jaar het KI van de woning nog te moeten betalen.Daar horen we nu dat die ene zus alleen beslist heeft over ALLES en tegen de notaris gezegd heeft dat zij met onze toestemming alles regelt.Zelfs heeft ze de notaris alle opzoekingswerk tegen betaling laten doen en hem ook zonder ons medeweten de successie laten regelen als een gezamelijke aangifte.Wat als die afrekening nu komt en één van die kinderen kan zijn deel niet betalen?Kan dit allemaal zomaar? iemand heeft mij gezegd dat ik ook een tweede notaris kan vragen om mij bij te staan en dat de kost daarvan niet door mij moet betaald worden. Reeds bedankt op voorhand.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 18 okt 2018 21:15

De notaris zal de successierechten afhouden van de erfenis vooraleer ze te verdelen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”