Buitenlandse papa

Tampom
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buitenlandse papa

#1 , 03 okt 2018 09:16

Hallo,
Ik wou even informeren hier.
Ik heb 2 kindjes met een Britse partner. De man staat niet bij mij gedomicilieerd maar heeft de kinderen wel erkend.
Als ik mijn kinderen op vakantie laat gaan om de familie te kennen maar hij is van slecht idee en komt er niet mee terug, wat kan ik dan doen?
Ik wil niet direct met wantrouwen gaan wijzen en naar de rechtbank stappen voor een omgangsregeling, aangezien dit in mijn nadeel ook kan zijn als hij ze dan meer wil dan nu. (Kerstvakantie en paar weekends, )aangezien ik had vernomen dat bij buitenlandse omgangs regels het vaak gebeurt dat de kinderen dan ieder vakantie naar de buitenlandse partner moeten gaan. En dat vind ik niet echt een aangenaam vooruitzicht. Ook vooral dat ik meer voor de kinderen zorg. Alvast bedankt voor uw raad. Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 03 okt 2018 10:12

Op het gemeentehuis van uw woonplaats, heeft men attesten, voor het meenemen op reis van minderjarige kinderen.
Tevens zou ik melden bij buitenlandse zaken dat uw kinderen op reis zijn naar .... van.....tot..... ( kopy van attest eventueel bijvoegen). Misschien zijn er nog andere mogelijkheden, wacht even af er zal nog wel iemand reageren op het forum...

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 05 okt 2018 21:53

Als ij de vader is en er is geen regeling voor de rechtbank dan kan hij perfect de kinderen bijhouden want beide ouders hebben evenveel rechten.

Reclame

Tampom
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2018 11:44

Als ij de vader is en er is geen regeling voor de rechtbank dan kan hij perfect de kinderen bijhouden want beide ouders hebben evenveel rechten.
Beste, dank voor uw bericht.
De kinderen staan wel bij mij ingeschreven. Ik krijg bv ook het kindergeld. Dat is hun verblijfplaats. Maakt dat geen verschil dan? Alvast bedankt

eylis
Berichten: 8840

#5 , 06 okt 2018 13:28

Nee dat maakt geen verschil: als er geen duidelijke overeenkomst is over de uitoefening van de omgangsrecthten van beide ouders, kan in principe elke van de 2 ouders op elk moment zijn recht op omgang opeisen.

Terug naar “Echtscheiding”