Slapen in vaders bed

Blondeel gino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Slapen in vaders bed

#1 , 01 okt 2018 09:11

Mag mijn zoontje van 6 volgens de wet samen met mij in hetzelfde bed slapen ? Co ouderschap

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2018 15:16

Mag mijn zoontje van 6 volgens de wet samen met mij in hetzelfde bed slapen ? Co ouderschap
Tuurlijk, sinds wanneer zou dit niet meer mogen? Mijn zoontje en dochtertje slapen soms ook bij mij in bed als de mama voor het werk eens een nachtje niet thuis is. (Wel niet alletwee te gelijk, want dan doe ik geen oog dicht, dus ofwel mijn dochtertje ofwel mijn zoontje, elk om beurt). Hoeveel kinderen in Blegië (en daarbuiten) vinden het niet fantastisch om eens "in het grote bed" te mogen slapen bij mama en papa, als de gelengeheid zich eens voor doet. Eens ze een bepaalde leeftijd hebben, zullen ze het niet meer cool vinden en er niet meer naar vragen... :wink:

Er staat nergens iets in de wet over wie al dan niet met wie in één bed mag slapen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

eylis
Berichten: 8842

#3 , 01 okt 2018 17:44

wel even ter aanvulling: een kind moet in principe wel een eigen slaapplek hebben. Dat kan een hoek van een kamer zijn die afgeschermd is met daarin een eigen bed of zitslaapbank. Het zou dus geen verplichting moeten zijn dat het kind bij de ouders slaapt, het kind moet de keuze kunnen hebben.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2018 09:58

Eylis, heb je daar bepaalde wetteksten over die dit beschrijven? Vanaf welke leeftijd moet dit? Toen we pas verhuisd waren en ons zoontje nog een baby was, sliep die in een bedje in onze slaapkamer, aangezien de andere slaapkamers nog niet afgewerkt waren. En dit zeker meer dan een half jaar. Hij had dan geen eigen afgeschermd hoekje van de kamer of iets dergelijks. Ik vermoed dat dit op die leeftijd uiteraard niet nodig is, maar vanaf welke leeftijd dan wel? Als hier wetgeving rond is, zou ik die wel eens graag inkijken, maar ik vind zo niet meteen iets (maar waarschijnlijk zoek ik niet hard genoeg ;) ).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Blondeel gino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2018 10:13

Hartilijk Dank .ik moet naar de rechtbank omdat mijn ex co ouderschap aanvecht. Haar dossier staat vol leugens en ze vecht het ook aan dat we samen slapen in mijn ma haar huis .zo zenuwachtig om op 8 oktober naar het gerecht te moeten gaan

eylis
Berichten: 8842

#6 , 02 okt 2018 12:35

@tom, best mijn reactie nog eens nalezen: dat gaat er over dat een kind moet kunnen beschikken over een eigen bed. en dat het moet kunnen beschikken over een eigen hoekje. Dat dit niet ovetr een baby gaat is nogal evident; een kind van 6 moet kunnen beschikken over zijn plekje. Dat kan best in een kamer waarook en volwassene slaapt; en met een afscherming bedoel ik bijvoorbeeld een meubel of scherm dat het kind privacy kan geven als het dat wenst. Weet maar zeker dat dit soort argumenten gebruikt worden in rechszaken waar ouders de ander ouder geen verblijfsrecht gunnen. en het gebeurt dat ze daar nog in slagen ook, gezien het feit dat een ouder ook een nieuwe relatie kan aangaan en de kamer dus gedeeld wordt met nog een andere persoon. Daarom niet nu al een feit, maar wel een mogelijkheid in de toekomst; dus met mijn raad kan de vader er voor zorgen dat niemand ook maar iets te verwijten heeft en hij zijn verblijfsrecht vrijwaart.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 okt 2018 14:55

@tom, best mijn reactie nog eens nalezen: dat gaat er over dat een kind moet kunnen beschikken over een eigen bed. en dat het moet kunnen beschikken over een eigen hoekje.
@eylis, best mijn vragen nog eens nalezen:
1. Welke wetteksten stipuleren dit?
2. Vanaf welke leeftijd zou dit dan wel nodig zijn?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”