Huur betalen

Agna
Topic Starter
Berichten: 16

Huur betalen

#1 , 29 sep 2018 17:59

Beste

Eventjes de situatie uitleggen. Sinds kort zijn mijn partner en ik uit elkaar. Wij hadden samen een huis gekocht. We zijn overeengekomen dat ik gedurende drie jaar in het huis mag blijven wonen onder voorwaarde dat ik de helft van de lening verder mee afbetaal. Wij hebben ook 1 dochter samen die nog studeerd. Nu wil hij geen alimentatie betalen omdat ik geen huur aan hem betaal. Kan hij mij verplichten om huur te betalen? En hoe word er bepaalt hoeveel huur ik moet betalen? De dochter woont permanent bij mij.
Alvast bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groeten
Agna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 29 sep 2018 18:10

Jullie bezitten samen een huis, waar jullie samen de lening van afbetalen. Alleen is er één ongelijkheid: u woont er nog in. De andere eigenaar heeft geen woongenot van zijn eigendom. Normaal gezien krijgt de eigenaar die geen woongenot heeft de helft van een mogelijke huurwaarde terugbetaald. In de meeste scheidingen verrekent men dat danmet de afbetaling van de hypothecaire lenining die meestal daarmee overeenstemt. In dit geval vraagt de andere ouder dus om dat gederfde woongenot te vergoeden met de schraping van een alimentatievergoeding. Dat kan kloppen. Maar alles hangt af van de mogelijke huurwaarde. Stel dat het huis zo'n 800 euro huurwaarde per maand zou opbrengen: dan is de waarde van het wondrvingsgenot: 400 euro. Dat zou kunnen overeenstemmen met een alimentatie voor een kind in vol verblijf. Maar ook dat moet in functie van de lonen gezien worden. Dus ja, de andere eigenaar heeft recht op een woongenotsdzervingvergoeding. al denk ik dat de cijfers van alle betrokken factoren goed opgelijst moeten worden. Je zou met een bemiddelaar kunnen samenzitten om een eerlijke formule uit te werken.

Agna
Topic Starter
Berichten: 16

#3 , 01 okt 2018 08:07

Bedankt voor de nuttige info.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”