alimentatie

codam5
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

alimentatie

#1 , 28 sep 2018 23:29

mijn zoon is 23 jaar, heeft zijn studie handelsingenieur beeindigd in juli 2018, heeft dan een wereldreis gemaakt, en begint 1 okt 2018 te werken bij X. Ik ging er dus vanuit dat de alimentatie die ik in september de laatste zou zijn. Nu krijg ik een bericht van mijn ex dat ik haar ook de alimentatie van oktober moet betalen (480 euro) want dat mijn zoon zijn loon pas eind oktober ontvangt. Klopt dit? En zo ja, mag ik dat dan gewoon aan mijn zoon betalen ipv aan haar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 29 sep 2018 08:52

Datklopt niet. Uw zoon heeft een inkomen in de maand oktober. Dus de moeder kan een afspraak maken met jullie zoon dat hij de vergoeding voor kost en inwoon gewoon op het eind van de maand betaald. In de meeste gezinnen draagt een werkende jongere ongeveer 1/4 tot 1/3e van zijn loon bij voor "volpension" Met een startinkomen van zo'n 2000 euro per maand netto (handelsingenieur) kan ze dus zo'n 500 euro vragen. Uw maandelijkse alimentatie ligt uiteraard véél lager. Ik kan me niet voorstellen dat mevrouw geen financiele buffer heeft waarmee ze een maandje kan overbruggen tot ze een bedrag van zeg maar 300 euro krijgt. U kan ook in afwachting een alimentatie voorschieten aan hem, waarmee hij zijn verblijf vergoed aan zijn moeder. Maar hij betaalt die dan na zijn loon terug aan u. Mevrouw zal even goed nadenken en uit kunnen rekenen wat haar op een termijn van een maand het meeste opbrengt :-)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”