Co-ouderschap via mail communiceren

anndebaere
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Co-ouderschap via mail communiceren

#1 , 27 sep 2018 12:51

Hallo,

Hierbij mijn vraag:
Ik ben al bijna 2 jaar uitelkaar en het communiceren met mijn ex lukt niet zo. Hij is heel stalkerig, agressief, een pestkop is het dus...

Ik zou graag vanaf vandaag via mail communiceren ipv smsen en bellen. Is dit legaal?

Alvast bedankt!

Mvg,
Ann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
geloof
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2018 12:57

ik probeer dit ook, maar helaas hij weigert dit. er is niets zo lastig dan die constante smsjes en telefoontjes. ik vind dat dit zou moeten verplicht zijn als de communicatie tussen de ouders niet lukt!

eylis
Berichten: 8837

#3 , 27 sep 2018 15:18

Het is de beste oplossing om afspraken ook op mail te zetten. Dat werkt zowat in alle soorten samenwerkingsverbanden het beste. Zelfs als de communicatie soepel verloopt, is het sterk aan te raden dat altijd te doen. Een telefonisch gesprek kan contextueel anders begrepen worden, of anders herinnerd of totaal vergeten. Dus zeker doen: dan kunnen er al zeker geen nieuwe misverstanden opduiken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 01 okt 2018 20:31

U stuurt vanaf nu altijd een mail en vermeld duidelijk dat u geen telefonische berichten meer wenst.

Terug naar “Echtscheiding”