Scheiding en blijven samenwonen

Pok
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Scheiding en blijven samenwonen

#1 , 25 sep 2018 17:09

Ik wil scheiden omdat ik mezelf wil beschermen tegen toekomstige schulden die men bijna ex zou kunnen maken.
Kan dit als je gescheiden blijft samenwonen omdat alleenwonen zeker nog voor een paar jaar onmogelijk is daar de schulden zo gigantisch hoog zijn.
Als ik blijf spaar ik huurlast uit.
We hebben ook een eigendom die we graag in onverdeeldheid zouden willen behouden en deze is verhuurd.
Kunnen zijn toekomstige schulden op de eigendom verhaald worden?
Ik las dat je een clausulle bij de akte kan laten opmaken die bescherming zou bieden hiertegen en dat het niet zou moeten herschreven worden????
Imvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 sep 2018 21:55

Alle goederen van schuldenaar kunnen met beslag gelegd worden en verkocht. Dus alle goederen waar u samenwoont worden 'beschouwd' als van haar. Aan u om het tegengestelde te bewijzen door een revindicatieprocedure bij beslagrechter.
Ook het eigendom daarvan kan haar deel verkocht worden schuldeiser hoeft niet in onverdeeldheid te blijven.

Pok
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2018 00:51

Dat ik de schulden van hem door getrouwd te zijn meebetaal dat begrijp ik.
Mijn vraag is
Als we gescheiden zijn maar toch met hem samenwoon.....of ik dan nog moet opdraaien voor eventuele toekomstige schulden

Ook vraag ik me af dat als hij zijn deel van de persoonlijke lening niet zou betalen ofdat die bank dan aan het eigendom kan?
Omdat ik las dat je dat eventueel kan beschermen met een clausulle ter bescherming bij de notaris

Reclame

Pok
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2018 01:04

Ps we zouden niet in de eigendom wonen want die is verhuurd en wordt zo afbetaald

Terug naar “Echtscheiding”