verborgen geld

stievie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

verborgen geld

#1 , 25 sep 2018 15:18

ik zit momenteel in een scheiding.
we moesten al ons bezit aangeven voor verdeling.voor mij was dit makkelijk ik namelijk niets. hij daarentegen deed 20 jaar al de geld zaken waarbij ik niets mee mocht bezig houden. geen probleem toen.
maar nu bij verdeling blijkt dat wij niets hebben gespaart op die 20 jaar.
kan nooit 'hebben altijd zuinig geleeft.
probleem is ook dat we zogezegt een gezamelijke rekening hadden maar dat bleek van niet. dus kan ik onze zo gezegt gezamelijke rekening zelf niet nakijken wznt het staat op zijne naam.dus 20 jaar mijn loon op zijn rekening en kan ni nakijken wat er mee bebeurt is.
hoe kan ik alles na pluizen wat er is gebeurt met die rekening of er andere rekeningen zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 25 sep 2018 15:44

gehuwd met wettelijk stelsel? huwelijkscontract?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2018 15:52

Als ik er even van uit ga dat je getrouwd bent onder het wettelijk stelsel: schakel zo snel mogelijk een advocaat in en vertel deze dat er volgens jou nog ergens geld op een rekening moet staan die door uw ex beheerd wordt, maar waar jij geen weet van hebt (omwille van de redenen die je hierboven beschrijft). De advocaat zal dan wel het nodige doen om dit te laten uitzoeken.

Dus in 20 jaar heb jij niet één keer de stand van jullie gezamenlijke bankrekening bekeken? Had jij daar een bankkaart van? Héél erg vreemd dat je je 20 jaar lang nooit afgevraagd hebt waar uw geld naartoe ging. Maar bon, het zij zo...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

stievie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2018 15:57

wettelijk stelsel
als ik nog maar iets vroeg over geld werd hij al boos
mij werd verteld dat de notaris dit ging doen rekeningen napluizen enz,maar bij verdeling wordt er niets bij vermeld. al de rekening hij bekend gaf stond 0 euro.en kan zelf niets nakijken

stievie
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2018 17:07

kan een advocaat rekeningen onderzoeken of alleen de notaris of nog iemand anders?

Terug naar “Echtscheiding”