Probleem domeciel

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Probleem domeciel

#1 , 23 sep 2018 22:48

Mijn probleem is als volgt mijn ex en ik zijn gescheiden van november vorig jaar hebben nog lang samen gewoond terwijl huis te koop stond maar dan leerde hij iemand kennen en hij wou het kopen met haar dit al van mei .nu is het probleem omdat de situatie onuithoubaar was ben ik uit het huis gegaan eind juli omdat zij mij het leven zeer zuur maakte nu op de dag van vandaag hebben zij nog steeds niet gekocht en eisen zij dat ik mijn domicilie weg neem ma aangezien het nog steeds mijn huis nog is kan dit toch niet hè ??? Wat nu hij dreigt met advocaat enz wat kan ik het beste doen nu ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 23 sep 2018 22:54

Zij hebben gelijk, uw domicilie moet staan waar u woont. Dat heeft niets te maken met eigendom.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 23 sep 2018 23:31

Bezig met advocaat of notaris?
Desnoods daar terug gaan wonen . U hebt ook uw rechten maar dan moet u daar wonen.
Voor de rest zie boven.

Reclame

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 sep 2018 08:43

Ja notaris zei zolang hij u niet heeft uitbetaald moest mijn domeciel daar blijven dat klopt dan niet of wa ?

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 sep 2018 09:39

Heb je daar nog spulletjes staan misschien?

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 24 sep 2018 10:17

Ja notaris zei zolang hij u niet heeft uitbetaald moest mijn domeciel daar blijven dat klopt dan niet of wa ?
Domicilie moet staan waar u feitelijk woont. Ik snap wel waarom de notaris dit zegt, maar het klopt niet.

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 sep 2018 11:09

Nee lenniek geen spullen meer gelukkig want anders was het kapot of weg gegooid

Franciscus
Berichten: 38596

#8 , 24 sep 2018 12:27

Indien u daar weg bent moet uw ex u 1/2 huurgeld betalen.
Waarom wil de notaris dat u daar ingeschreven staat.
Heb wel een vermoeden maar zou het graag van u vernemen.

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 sep 2018 13:41

Franciscus notaris heeft gewoon gezegt dat da zo moet tot hij betaald heeft want anders verlies ik mijn rechten en eigelijk had ik zelf tot eind van dees maand om te blijven ma da ging echt niet meer en huur is toch zijn huis ook maar zij woont daar zomaar van haar kan ik miss huur eisen ?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 24 sep 2018 14:12

Ja notaris zei zolang hij u niet heeft uitbetaald moest mijn domeciel daar blijven dat klopt dan niet of wa ?
Dat klopt in die zin dat u daar dan ook moet blijven wonen!

Als u zelf vertrekt en ergens anders woont, moet u in principe ook uw domicilie naar uw nieuwe adres veranderen. Op dat moment hebt u echter geen recht meer om zomaar uw oude woonplaats binnen te gaan, zonder toestemming van de personen die er wel nog gedomicilieerd zijn.

Dus zoals hierboven reeds gezegd: als u uw domicilie op een ander adres zet dan dat waar u echt woont, pleegt u domiciliefraude. Uw ex heeft dus gelijk. Langs de andere kant, mag u wel een halve huishuur vragen iedere maand, aangezien de woning nog steeds voor de helft (neem ik aan) uw eigendom is.

Verder kan u inderdaad ook eisen dat uw ex u zo snel mogelijk uitkoopt. Als hij dit niet wil of kan, kan u naar de rechtbank stappen om de eventuele openbare verkoop van de woning te eisen zodat jij uw deel krijgt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#11 , 24 sep 2018 14:21

Gebruiker21 merci voor de info ben nu even bij de politie om te horen en het nodige te doen mvg Naomi

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 24 sep 2018 14:30

Gebruiker21 merci voor de info ben nu even bij de politie om te horen en het nodige te doen mvg Naomi
De politie zal hier niet in tussenkomen, hoor. Eigenlijk zouden ze je moeten melden dat je momenteel domiciliefraude pleegt en je verplicht bent uw domicilieadres te veranderen, aangezien je daar niet meer woont en op eigen intiatief weg gegaan bent.

Moest je daar nog effectief wonen, zou de politie ervoor kunnen zorgen dat je terug toegang tot uw woning zou krijgen als uw ex u dit zou beletten, maar dit is hier niet het geval, aangezien je zelf aangeeft er effectief niet meer te wonen. Je geeft ook aan dat daar geen spullen meer van jou zijn, dus je hebt daar niets meer te zoeken. Dus de politie gaat je niet echt kunnen helpen, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Naomiv
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 24 sep 2018 15:35

Gebruiker21 ze hebben mij wel kunnen helpen en het komt in orde hebben met de notaris gebeld en het is oké als ik mijn domicilie verander dus het komt goed want terug gaan enz is geen optie wou ook naar niemand moeilijk doen deed ook maar wat ze mij zeiden ma tis in orde nu

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#14 , 25 sep 2018 10:28

Tja, meer dan u doorverwijzen naar een notaris of advocaat kan de politie dus inderdaad niet doen. Dat je uw domicilie moest verzetten was te verwachten (dit was geen kwestie van "kunnen", maar van "moeten").

Of het nu in orde komt, hangt allemaal af van in welke mate uw ex wil meewerken, natuurlijk... Dit zou nog redelijk lang kunnen aanslepen als hij moeilijk doet. Maar bon, als het in orde komt volgens jou, is het OK, hé. Succes!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”