Meerder jarig stiefkind

Veerle123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Meerder jarig stiefkind

#1 , 22 sep 2018 18:12

Ik zit met een vervelende vraag mijn man (vader stiefkind) is ongeneselijk ziek. Zijn kind woond bij ons en heeft geen contact meer met haar moeder, ze is meerder jarig en gaat nog naar school. Als mijn man komt te overlijden moet haar moeder dan betalen voor haar of komt het financiële naar mij toe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Veerle123
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2018 18:13

Ik zit met een vervelende vraag mijn man (vader stiefkind) is ongeneselijk ziek. Zijn kind woond bij ons en heeft geen contact meer met haar moeder, ze is meerder jarig en gaat nog naar school. Als mijn man komt te overlijden moet haar moeder dan betalen voor haar of komt het financiële naar mij toe

eylis
Berichten: 8836

#3 , 22 sep 2018 18:45

Vooreerst wens ik u veel sterkte toe. De moeder moet sowieso mee bijdragen in de verdere opleiding van haar kind. Maar al helemaal na het overlijden van de vader. Vraag ook een notaris om in funcite van jullie huwelijksstelsel uit te zoeken hoe de nalatenschap van de vader gebruikt kan worden voor de verdere opleiding van zijn kind.Nomaal gezien is het mogelijk om dat via testament en boedelbeschrijving vooraf vast te leggen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 22 sep 2018 20:41

Gezien meerderjarig beslist kind zelf waar ze woont en doet. Ze moet dus niet meer luisteren naar haar moeder of daar gaan wonen.
Ook kindergeld en bijzondere kosten niet vergeten.
En idd zeker met jullie notaris al de voorbereidende stappen doen wat roerende en ook onroerende goederen betreft.
Als er vb een huis was eigendom van beide wordt ze wel naakte eigenaar maar moeder heeft het vruchtgebruik ook op de meubels.
Het kan geen slechte zaak zijn om een plaats en boedelbeschrijving te doen. Vader kan uiteraard al heel wat 'schenken' aan dochter zeker van zaken die nog bij moeder zouden staan / zijn.

Terug naar “Echtscheiding”