Alimentatie Kind

StepG
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie Kind

#1 , 20 sep 2018 12:36

Beste,


In 2016 ben ik uit elkaar gegaan met de mama van mijn zoontje.
Sindsdien is alles wat fout beginnen lopen.

Even kort mijn situatie.

Zoontje van 4 jaar, ex woont ondertussen samen met haar nieuwe vriend en is sinds kort in bijberoep begonnen.

Ze verdient (dat heeft ze mezelf ook gezegd), meer als mij.
Eerste instantie was de regeling 10/4 en alimentatie van €155/maand + bijzondere kosten. (op de rechtbank heeft ze toen aangegeven dat ze €1450/maand verdiende)
Vandaag de dag blijft mijn zoontje 100% bij haar. (dit is niet officieel aangepast door de rechtbank maar onderling zo afgesproken. Na een enorm moeilijke periode)
En zijn de kosten van alimentatie omhoog gegaan naar €250 + bijzondere kosten. Tegenwoordig betaal ik €310 maand als kosten. Mijn loon bedraagt €1600 en dit kan ik niet blijven trekken.
Ik heb financieel niet meer de kracht om dit opnieuw voor te trekken en wil nu graag weten wat ik kan doen.
Zodra ik nee zeg op het betalen van bijzondere kosten die er niet toe doen dreigt ze dat alles opnieuw zal gaan zoals voordien.
Zolang ik betaal is er geen probleem (ik heb dit ook op sms staan).
Wat er ook bij is gekomen is dat ze mijn huidige vriendin is beginnen te contacteren via sociale media. Zodra ik een betaling niet uitvoer neemt ze contact op met mijn werk + heeft ze het privenummer opgezocht van mijn vriendin en begint ze daar ook te bellen.

Ze heeft me gisteren ook gezegd dat ze voor de voogdij gaat gaan en dat ik een van de dagen een brief zou krijgen dat ik moet tekenen en dan is het inorde. (volgens haar)

Ik ben op en weet zelf niet meer waar ik moet beginnen.

Ik zou graag de kosten van alimentatie laten aanpassen want dit is niet haalbaar meer voor mij, alsook begint alles mentaal enorm door te wegen... Ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij....

Ik hoop echt dat er iemand mij kan helpen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 20 okt 2018 23:46

Gezien vonnis niet is aangepast waarom betaald u dan meer alimentatie?

eylis
Berichten: 8837

#3 , 21 okt 2018 09:32

Voogdij kan de ex-partner niet eisen. Dat is een loze dreiging. U heeft zich laten manipuleren: 310 euro kinderalimentatie per maand én de helft van de biezondere kosten is voor een vierjarige absurd hoog. Zelfs bij een inkomen van 1450 euro van die ex-partner. Om de zaak zo snel mogelijk, zonder gerechtskosten en gedoe terug in de plooi te krijgen: Stuur een Aangetekend schrijven dat u er op staat dat het oorspronkelijke vonnis gerespecteerd wordt. Dat u houdt aan de door de rechter vastgelegde alimentatie en dat de wettelijke voorwaarden voor de biezondere kosten ook gesrespecteerd moeten worden. Dwz: vooraf bespreken van niet-levensnoodzakelijke uitgaven én de vrijheid om te kiezen voor de prijs van een goedkoper product. Dat u staat op uw omgangsrecht zoals het ook in het vonnis is omschreven en elke poging tot ouder/kindvervreemding, verhinderen van de wettelijke verblijfs- en omgangsregeling onderwerp aanleiding kan geven tot een strafrechterlijke vervolging. Dat niet u dat beslist, maar het parket. Ter info voor u: u moet de omgangsregeling weer opnemen: 10/4 is niet zo intensief en het is uw ouderlijke plicht én recht uw kind op te voeden. Ondervind u moeilijkheden om uw kind te onthalen, zoek hulp om u bij te staan in uw ouderlijke opdracht. Dat kan een maatschappelijk helper zijn, opvoedkundige tips, familie ed.

Reclame

eylis
Berichten: 8837

#4 , 21 okt 2018 11:24

Nog belangrijke info: de moeder van jullie kind moet met u de zaken bespreken mbt de opvoeding en verzorging van jullie kind. U laat haar duidelijk weten dat over zaken die jullie kind aangaan, ongevraagd contact opnemen via uw werk of contact opnemen met uw partner zonder dat daar formeel toestemming voor gegeven is, gezien kan worden als stalking en bijgevolg strafbaar. Meldt haar dat ze, om misverstanden te voorkomen, vanaf nu elke vraag of informatie die ze wil delen met u via uw persoonlijk mailaccount mailt.. Meldt dat u dit wenst omdat goed co-ouderschap mogelijk is dankzij heldere communicatie. En verder: teken géén enkel documen (voogdij) : want dit is een valstrik waarmee ze u uw ouderlijke rechten wil laten ontnemen met uw akkoord. Maar u hoeft daar helemaal niet akkoord mee te zijn. Dus u tekent niet.

Terug naar “Echtscheiding”