pluskinderen ten laste?

Joerivz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

pluskinderen ten laste?

#1 , 20 sep 2018 10:28

Beste,
Wij zijn feitelijk samenwonende. Wij hebben samen 2 kinderen die bij mij ten laste staan.
Er zijn nog 5 kinderen van mijn partner, mijn pluskinderen. Dit maaakt totaal 7 kinderen.
De 5 pluskinderen wonen permanent bij ons, er is dus geen cöouderschap regeling.
Wel dient er allimentaite betaald te worden door de ex-partner.
Is het mogelijk om de pluskinderen op mij ten laste te nemen en zo ja welke stappen dienen wij hiervoor te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 20 sep 2018 12:01

Bij feitelijk samenwonen hebben jullie een aparte belastingbrief en dan heeft ieder zijn eigen kinderen ten laste. Als jullie wettelijk samenwonen of trouwen, komt alles op één brief. Ook de kinderen van beide partners. Voor de alimentatie voor de kinderen speelt dat geen rol.

Wettelijk samenwonen doe je door samen een verklaring af te leggen op uw gemeentehuis. De fiscale regeling telt vanaf het eerste volledig jaar na het wettelijk samenwonen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”