Co-ouderschap meerderjarige kinderen

Helga.buelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Co-ouderschap meerderjarige kinderen

#1 , 19 sep 2018 17:47

Twee van onze kinderen zijn meerderjarig en kiezen omwille van praktische redenen om hoofdzakelijk bij hun vader te verblijven. Dat begint hun vader na een tweetal jaar vervelend te vinden omdat hij hierdoor weinig privacy overhoudt. Hij wil voor de kinderen een appartement of kot huren en verwacht dat ik hiervoor meebetaal. De kinderen willen natuurlijk ook een kot. Ook al wonen ze slechts 25km van de hogeschool en zijn er prima treinverbindingen.
Ben ik verplicht om mee te betalen voor die 'oplossing'?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 19 sep 2018 17:49

Hoever woont u van de hogeschool?
Kunnen de kinderen bij u terecht?

Helga.buelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2018 18:04

Ik woon 7 km verder dan hun vader. Het station is vanuit mijn woonplaats niet op wandelafstand en bij hun vader wel.
Uiteraard kunnen ze bij mij terecht maar de kinderen geven de voorkeur aan de gemakkelijkste oplossing voor zichzelf.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38599

#4 , 19 sep 2018 18:08

U moet enkel tussenkomen wat 'redelijk' is.
Uw tussenkomst kan zich dus quasi beperken tot de prijs van een jaarabonnement met de trein.
En wonen bij u.

Wie betaald er alimentatie...want dat is ook nog een element.

Helga.buelens
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 sep 2018 18:17

Geen van beiden. Onze kinderen onderhouden we van het kindergeld en we leggen elk evenveel per maand bij. Alles wordt gestort op en betaald van die kinderrekening waarop wij allebei een volmacht hebben.

Terug naar “Echtscheiding”