Studietoelage meerderjarige

Veronique1303
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studietoelage meerderjarige

#1 , 19 sep 2018 15:27

Hallo
Mijn zoon is 19 jaar en staat bij mij gedomicilieerd. Hij gaat om de week naar zijn papa omdat we co ouderschap hebben. Hij studeert aan de hoge school en heeft een studietoelage gekregen omdat ik alleenstaande ben .Wanneer alle schoolkosten ervan betaald zijn heeft hij nog over van deze toelage. Nu vraagt mijn ex daar de helft van ! Hebben wij als ouders daar inderdaad recht op ? Of heb ik daar alleen recht op omdat ik degene ben met een laag inkomen en daardoor de studietoelage er ook is ? Of heeft enkel mijn zoon recht op het resterend bedrag ?
Er staat in het vonnis van de rechtbank in ieder geval niets van

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 19 sep 2018 17:19

Het is een studietoelage. Dus bestemd voor alle kosten die in het kader van opleiding en vorming gemaakt worden. Het moet nogal een groot bedrag zijn als u er alles al mee betaald heeft, maar stel nu nog dat er inderdaad een bedragje overschiet. Wel dan kan de zoon daarmee een aantal extraatjes zoals bepaalde boeken, software, een mooi pak voor het examen of thesisverdediging enz bekostigen. Vergeet ook niet dat het thesisjaar een duur jaar wordt. Een extra stage, een Erasmusuitwisselingsjaar etc. Geef het aan de student, anders blijft het ook een twistpunt tussen de ouders voor wie het uiteindelijk toch niet bedoeld is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”