domicilie na scheiding

Cath1975
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

domicilie na scheiding

#1 , 18 sep 2018 17:31

Hallo,
De vader van mijn kinderen en ikzelf zijn wettelijk gescheiden sedert enkele maanden. Eerst waren we gewoon "feitelijk" gescheiden en daarvoor heb ik mijn domicilieadres elders moeten plaatsen.
Onze kinderen blijven voorlopig in onze gezamenlijke woning wonen, die in onverdeeldheid is gebleven (voorlopig) omdat dit makkelijker was voor de kinderen. De vader en ikzelf verhuizen dus van week tot week: ene week woont vader bij de kinderen in dat huis, andere week woon ik daar. We verblijven dus evenveel tijd in het huis.
De vader liet zijn domicilie daar echter staan en de mijne staat nog steeds elders. De kinderen staan nochtans fiscaal bij mij ten laste, maar wonen officiëel op een "ander" adres dan het mijne, wat problemen geeft naar bijvoorbeeld zorgkrediet-premie enzovoort.
Mijn vraag: kan ik ook als wettelijk gescheidene, mijn domicilie terug plaatsen op ijn adres van de woning die ook nog voor de helft van mij is? Ga ik dan als alleenstaande gezien worden of woon ik dan weer feitelijk samen met mijn ex-partner?
Ingewikkeld!!!??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 18 sep 2018 18:11

Als je daadwerkelijk halftime op jullie gezinswoning woont. Daar ook je grootste belangen hebt, kan je technisch gezien op dat adres gedomicilieerd zijn. Of je nu gescheiden bent of gewoon samen een woning deelt, dat kan en mag. Niemand kan gescheiden mensen verbieden om op één adres te wonen. Jullie worden dan waarschijnlijk wel als feitelijk samenwonenden beschouwd. Wat voor een werkloosheidsuitkering dan misschien weer niet ideaal is.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”