Erfenis

Stefke_919
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenis

#1 , 12 sep 2018 02:04

Beste,
Ik ben vorige jaar mijn moeder verloren?mijn vader speelt een vuil spelletje heeft alles geregeld zonder ons weten en heeft ons de rekeningen laten open tekenen wij hebben nooit bij notaris moeten komen en nooit geen papieren ontvangen ivm met nalatenschap van mijn moeder en er was geen huwelijkscontract hij heeft ons genomen op zwakste moment, nu geeft hij alles weg aan een vrouw
Mijn vraag is nu hoelang kun je na overlijden je erfenis opvragen?

Grtz Stefanie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 12 sep 2018 16:16

Zonder kennisname van wat jullie hebben getekend valt de vraag niet te beantwoorden.
Ik vermoed enkel de bankpapieren voor vrijgave van de rekeningen. Maar dat is geen afstand van de erfenis. Alleszins kan uw vader niet zomaar alles weggeven van wat hij bezit. Dat is beperkt tot de helft aangezien hij kinderen heeft.
Tenzij jullie de erfenis hebben verworpen, wat ik ten stelligste betwijfel want daarvoor is een notariële akte nodig, belet niets om jullie erfdeel nog steeds op te eisen of veilig te stellen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”