uitbetalen?

pain
Topic Starter

uitbetalen?

#1 , 31 mar 2008 13:57

na een echtscheiding van 6j duurde de vedeling nog es 2j niettegenstaande ik alle betalingen van het huis op mij nam zou ik mijn ex ook nog es moeten uitbetalen voor een huis waar we maar 2j samen in woonden. didt nadat ik 10000euro schulden heb ingelost. waar kan ik dit door een derde party laten controleren aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mar 2008 14:47

In principe is dit werk voor een advocaat.

Nogal wat advocaten kennen niets van vereffening en verdeling ...

scorpioen

pain
Topic Starter

#3 , 03 apr 2008 16:15

daar zit juist mijn probleem. als zij er al niets van kennen hoe zou ik er dan iets van moeten kennen he. maar dat ik 9000euro moet uitbetalen voor een huis waar we maar 2j samen in woonden en waarvan ik sedertien alle kosten draag. vind ik overdreven. maar waar haal je dan zekerheid en gerechtigheid.
grz

Reclame

scorpioen

#4 , 03 apr 2008 18:50

- probeer een advocaat te zoeken die er iets van kent
- leg hier uit wat de afrekening van de tegenpartij is. Hoe komt de tegenpartij aan die cijfers? We kunnen dan zeggen of dit volgens ons klopt.

scorpioen

pain
Topic Starter

#5 , 06 apr 2008 23:15

huis word geschat op 70000euro ze rekenen 81 maanden aan. aangkocht december1998 uit elkaar in 2000 zij heeft er eerst nog een jaar gewoond en in april 2001 ben ik er terug in getrokken daar er een achterstal van circa 2500euro op de lening stond heb ik die ingekort. nadien heeft ze nog 1x 3500euro naar de lening gestort. voor 2jaar dat we er samen woonden zou ik 9000euro aan haar moeten betalen wat ik toch overdreven vind. van al de rest word er eigenlijk niet gesproken.

scorpioen

#6 , 07 apr 2008 10:44

1. Wanneer werd verzoekschrift tot echtscheiding neergelegd?
2. Voor hoeveel werd het huis aangekocht?
3. Hoeveel werd er geleend? Hoeveel werd er betaald door de huwgemeenschap bij de aankoop? Werd er betaald met geld dat eigen was aan één van de partijen?
4. Wat bedoel je met "ze rekenen 81 maanden aan"? Wat rekenen ze aan gedurende 81 maanden?
5. Wat is de normale huurwaarde van de woning?

scorpioen

scorpioen

#7 , 07 apr 2008 10:45

Nog vergeten:

6. Hoeveel moet er in kapitaal nog terugbetaald worden op de lening?

scorpioen

pain
Topic Starter

#8 , 10 apr 2008 00:02

1. mei 2000
2. 72000euro
3. 74000euro er zat ook verbouwingskosten bij
een 4000euro van rfenis van mij werd als kosten gebruikt (zoalsnotaris)
4. van 2001 tot 2007 word er verrekend als huur die ik aan ex moet betalen
5. 307euro per maand
6. 52000euro

de woning waren we beginnen verbouwen maar met de echtscheiding staat het hele huis bijna in ruwbouw(beetje overdreven). toen de schatter kwam zei ie dat hij iemand kende die 2j zo woonde en een depressie erdoor kreeg. ik woon er nu al meer dan 6j in. daardoor waarde huis nu enkel 70000euro
thx

scorpioen

#9 , 10 apr 2008 09:43

- u hebt recht op terugbetaling van 4.000 euro eigen geld die voor de aankoop gebruikt werd;
- de waarde van de woning nu zou dezelfde zijn als bij de aankoop?
- als u de woning wil inkopen moet je de huidige waarde nemen (70.000) aftrekken wat nog in kapitaal moet terugbetaald worden voor de lening (52.000), blijft 18.000, te delen door twee = 9.000 euro, dat moet je, voor de overname van de woning betalen
- voor de periode vanaf de neerlegging van het verzoekschrift is degene die in de woning woonde aan de andere een "woonstvergoeding" verschuldigd op basis van de normale huurwaarde, dus de helft hiervan aan de andere te betalen
- vanaf de neerlegging van het verzoekschrift moet een verrekening gebeuren van de afbetaling van de lening. Ieder van de partijen heeft recht op terugbetaling door de andere van de helft van wat voor de lening werd afbetaald.

scorpioen

pain
Topic Starter

#10 , 12 apr 2008 00:12

daar komen zij dus ook op uit. en daar heb ik dus ook geen prob mee.
maar het 1ste j. dat we uit elkaar waren bleef zij in het huis wonen. een j. later zei ze dat ze er weg ging. toen ik info vroeg bij het leningkantoor kreeg ik te horen dat er nog 100000bfr moest betaald worden om terug gelijk te staan met de lening.hierdoor(ik kon niet nog meer schulden aan) ben ik zelf terug gaan wonen in de woning. en heb die schuld ook ingekort ook bleek er nog 90000bfr bij electrabel achter te staan. maar hier word geen rekening mee gehouden. en infeite heb ik het er wel wat moeilijk mee dat iets waar we maar 2j samen in woonden. uiteindelijk toch na 7j ook in 7j gedeeld moet worden. mijn inziens 2jsamen is elk recht op 1j. toch zeker nadat ik alles zelf heb betaald. dat versta ik dus niet maar zal me met die 7 moeten tevreden stellen zeker.
veel dank voor de uitleg en de morele steun

Terug naar “Echtscheiding”