CO-ouderschap

S.jans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

CO-ouderschap

#1 , 11 sep 2018 17:15

Beste

Ik ben nu een 6-tal maanden gescheiden (we waren wettelijk samenwonend) van mijn partner.
Samen hebben wij een huis gekocht in Brugge dat nu te koop staat.
Wij hebben samen een zoontje van 2 jaar. Momenteel staat onze zoon bij mij ten laste, maar nu wil mijn ex-partner fiscaal co-ouderschap maar ik niet. We zijn ondertussen overeen gekomen dat we 50/50 voor onze zoon willen zorgen, maar bij de bemiddeling zeiden ze dat het nog altijd beter is als het kind bij de ene ouder ten laste is en dat de andere ouder dan het onderhoudsgeld aangeeft.
Gezien wij hier niet uitkomen had ik graag geweten of ik ergens een zekerheid heb dat mijn zoon bij mij ten laste blijft of speelt het in mijn nadeel als ik fiscaal co-ouderschap weiger?

Ook moet hij na de krokusvakantie naar school, maar hierin komen we ook niet overeen, want hij woont in Brugge en ik in Nieuwpoort. Ik vrees dat we dus via de rechter moeten gaan in dit geval, maar tegen dat die uitspraak zou vallen zijn we al een aantal maanden verder. Dus welke stappen moet ik nu nemen?

Alvast bedankt.

Groeten
S.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding