schoolkeuze

Lupina
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

schoolkeuze

#1 , 09 sep 2018 14:30

Mijn ex en ik hebben co-ouderschap. De kinderen (lagere school) zijn altijd naar dezelfde school blijven gaan, wij zijn elk gaan wonen in de buurt van de school. Vorig jaar is mijn ex verhuisd (op 30' rijden van de school) omwille van een nieuwe relatie. Nu is hij aan het klagen over de vele kosten die de verplaatsingen met zich meebrengen. Hij wil hen laten veranderen van school of hen met het openbaar vervoer laten gaan. Hij zou dan de abonnementen van de kindrekening betalen. Kan dit eigenlijk wel? Zo zou ik ook moeten opdraaien voor zijn keuze om verder te gaan wonen. Los daarvan wil hij ook niet extra rijden voor buitenschoolse activiteiten, verjaardagsfeestjes, enz. Volgens mij druist dit ook in tegen het belang van de kinderen, maar kan ik het afdwingen dat hij dat doet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 09 sep 2018 17:36

Als de kinderen in een gelijk verdeeld verblijfsco-ouderschap bij de ouders verblijven, staat elke ouder zelf in voor de transportkosten naar school en vrijetijdsbestedingen binnen zijn of haar verblijfsweek. Dat de andere ouder kiest om verder te gaan wonen is zijn/haar goed recht; maar hij/zij zal daar zelf de consequenties van dragen. Immers, niemand verplicht hem verder te gaan wonen. Er is een gelijk verdeeld verblijf, dus de kosten inherent aan de gezinssituatie worden zelf gedragen. Wijs de vader er op dat hij zich best informeert bij een juridisch deskundige. Meldt hem daar wel bij dat hij voor de info de situatie gedetaileerd omschrijft. Uiteraard kan de vader beslissen de kinderen met het openbaar vervoer naar school te laten gaan. Dat is een keuze die hoort tot de gezinssfeer en daar mag u zich niet in mengen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”