De gewone schoolfacturen...

Nado280583
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

De gewone schoolfacturen...

#1 , 08 sep 2018 22:29

Beste,
Alvast bedankt om mijn vraag even te willen bekijken.
Mijn ex en ik ging in 2016 uit elkaar.
Het onderhoudsgeld werd bepaald zijnde 150€ per kind, indexeerbaar met daar bovenop de helft van de buitengewone kosten en de helft van de medische kosten (vrij standaard). Echter was er toen een akkoord dat ook de gewone schoolfacturen zouden voor de helft betaald worden (volgens mijn advocaat ook de reden dat het onderhoudsgeld MAAR op 150€ per kind werd gezet). In mijn vonnis staat dus letterlijk een opsomming van alle kosten die gedragen moeten worden door de 2 partijen en dan staat er letterlijk punt komma; de gewone schoolrekeningen.
Ondertussen zit de zaak al in Hoger Beroep Gent waar er volgend jaar een uitspraak zou moeten zijn. De tegenpartij haalt aan dat o.a warme maaltijden en melk moeten betaald worden van het onderhoudsgeld. Ook de zwembeurten (die verplicht zijn) worden betwist en moet ik volgens hen van mijn onderhoudsgeld betalen.
Mijn vraag naar jullie toe is: hoe interpreteren jullie dit?
Alsof heel deze zaak nog niet genoeg energie vreet, is het ook zo dat het onderhoudsgeld voor de kinderen nooit stipt wordt betaald...volgens mijn vonnis moet dat tegen de 5e-vorige maand ontving ik dit de 27e! Kan daar iets aan gedaan worden?

Bedankt voor jullie feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 08 sep 2018 22:43

zwembeurten zijn verplicht binnen het curriculum lichamelijke opvoeding in de opleiding. Dat is dus een biezondere kost te delen door beiden. De warme maaltijden echter niet. Warme maaltijden behoren niet tot het schoolcurriculum: mas: het is geen verplichting voor de opleiding. Dat is de keuze die u privé zelf maakt om het kind warm te laten eten op school U zou net zo goed boterhammen kunnen meegeven. Enne, als we echt spijkers op laag water willen gaan zoeken om deze facturen in het hokje van "schoolfactuur" te kunnen klasseren. in 90 % van de gevallen komt de factuur van de warme maaltijden nooit van de school, maar van een externe cateringirma of een ondersteunende vzw, of zelfs de gemeente . Nee echt, dit is echt géén schoolfactuur.

Nado280583
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2018 22:52

De maaltijden staan wel gewoon op de schoolrekening dus komen niet van een cateringfirma.
Mijn frustratie is dat het gegeven dat de kinderen warm eten op school gekend was want dat doen ze al vanaf dag 1. Het is dus niet zo dat ik ze sinds de scheiding warm laat eten om hem te ambeteren bij wijze van spreken.
Moeten kinderen na een scheiding ook niet dezelfde standaard kunnen aanhouden als ervoor?

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 08 sep 2018 23:33

Dat is de discussie niet. Het punt is, is dat de maaltijden niet tot de biezondere kosten hoort, maar tot de onderhoudskosten en die financier je met de "alimentatie"(what's in a word...)

Terug naar “Echtscheiding”