goederecht verloren in hogerberoep

linnatje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

goederecht verloren in hogerberoep

#1 , 04 sep 2018 20:33

hoi
wie kan mij verder helpen met dit
nu bijna 1.5 jaar lang van advocaat naar recht bank en terug heb ik een vonnis gekregen waar ik mij helaas niet kan in vinden
door leugens en bedrog alles kunnen aantonen in derechtbank met bewijs en toch oordeeld de rechter in het voordeel van tegenpartij
tegen partij verhuist van lendelede naar brussel 97 km ver en neemt de kleine van 16 maand mee schrijf ze na alles in in een franstalige school zonder overleg
alles word goedekeurd omdat de rechter vind dat ze inspannigen heeft edaan om in brussel iets opnieuws optebouwen . ze werkter als verpleegster sederd 1 jaar . er word geen rekening gehouden met de twee kinderen van mijn kant met de uitspraak van de rechter hebben mijn kids enkel maar 1 wknd per maand met hun zusje . wie kenter een organisatie of middelen om verder het vonnis opentebreken zodat er een betre regeling bekomen kan zijn .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 05 sep 2018 22:31

U zal na betekenen van het vonnis beroep moeten aantekenen.
Indien niet gedaan is het vonnis in kracht ( niet meer vatbaar voor een ander rechtsmiddel) en gezag (niet meer dezelfde zaak aan dezelfde rechter of andere rechter voorleggen) van gewijsde gegaan dus uitvoerbaar.

Trouwens sedert april 1995 is het hoederecht uit de BE wetgeving verdwenen het is nu co-ouderschap zeker wat beslissingen betreft en co-ouderschap standaard 50/50 wat verblijft betreft. Een rechter kan daar gemotiveerd van afwijken in het vonnis.
Plaats waar kind woont is plaats die bevoegd is wat minderjarigen betreft.


We gaan ervan uit dat vonnis en arrest betekend werden door tegenpartij?
Wat staat er in arrest over halen en brengen van kind?

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 05 sep 2018 22:47

toch oordeeld de rechter in het voordeel van tegenpartij
In "hoger beroep" verliezen, betekent dat al meer dan 1 rechtbank vindt dat u uw stelling niet aangetoond heeft, ook al vindt u natuurlijk van wel, en dat de rechters meer overtuigd waren door de argumenten van de tegenpartij dan door de uwe ...

Er zijn geen organisaties die vonnissen "openbreken"

Een vonnis in beroep verbreken, kan het Hof van Cassatie, maar dat is dan op basis van procedurefouten, niet op basis van de argumenten (tenzij de argumenten zelf onwettig zouden zijn)
Procedure voor Cassatie is peperduur .

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”