Ex met kinderen

Domino1975
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ex met kinderen

#1 , 02 sep 2018 07:41

Onlangs heb ik vernomen dat mijn ex met mijn kinderen gaat samenwonen met haar vriend. Dit zal nu op 100 km van mijn woonst zijn. Kinderen zijn daar al ingeschreven in een school en alles. Maar nu blijkt dat zij haar domicilie zal laten staan op haar vorig adres. Kan dit allemaal zomaar? En als dit niet mag kunnen er dan ook gevolgen voor mij zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 02 sep 2018 09:22

Uw ex moet haar domicilie plaatsen op het adres waar ze woont en haar belangen heeft. Dat is domiciliefraude en dat is strafbaar. Ook mag zij zomaar de kinderen niet inschrijven op een andere school zonder uw akkoord. Scholen moeten daar in principe naar vragen. Als ze niet gedomicileerd is op haar woonst is het helemaal te gek dat ze de kinderen van school verandert. Neem contact op met de school waar ze de kinderen ingeschreven heeft en verwijs naar de wetgeving mbt het ouderlijk gezag en schoolkeuze. Meld dat de inschrijving aldus nietig is, ook gezien het feit dat de moeder domiciliefraude pleegt. Laat weten dat u verwacht dat de school het nodige doet om de moeder te verwittigen dat de inschrijving niet geldt. Verwijs naar de omzendbrief van Edulex mbt inschrijvingen:http://data-onderwijs.vlaanderen.be/edu ... ocid=13584 De gevolgen zijn vooral voor de moeder die op 2 belangrijke zaken fraude pleegt.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”