Weggaan met kids

Petra88
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Weggaan met kids

#1 , 01 sep 2018 09:13

Aangezien het weekend is en ik mijn advocaat niet kan bereiken had ik graag wat meer geweten over het volgende..

Nadat ik uiteindelijk een advocaat had gevonden en enkele procedures ben gestart negeer ik mijn ex zoveel mogelijk, vertrek voor hij thuiskomt en kom thuis tegen dat het bedtijd is voor de kindjes.
Nu is het zover dat hij gisteren zelfs bij mijn familie kwam aangestoten onder het mom van "anders zie ik mijn kinderen nooit" (getest en als ik thuis zou blijven is hij zelf weg van 6u tot kot id nacht) heeft daar nog een beetje ambras gemaakt en is het afgebolt.

Ik heb daarop gebeld naar de advocaat om een procedure te starten maar zei wacht nog op de goedkeuring voor pro deo.

Kan ik in tussentijd met mijn kindjes bij iemand anders verblijven, tot hij uit het huis is gezet? Hij doet niets dan dreigen roepen en tieren waar de kinderen bij zijn en soms zelfs agressief ik ben 6maanden zwanger en kan deze stress absoluut niet meer aan!

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 01 sep 2018 10:05

Hoezo, komt uw ex "thuis". Bent u gescheiden? Zo ja, waarom verblijven jullie op hetzelfde adres?

Petra88
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2018 10:09

Ja we hebben samen een huis gekocht en dit staat nu al 3 maanden te koop maar hij wil niet vertrekken tot het verkocht is.. Ik heb financieel de mogelijkheid niet om te huren en de helft van de woning te blijven betalen.
Ben op het ocmw geweest maar zolang het huis niet is verkocht heb ik eigendom en kom ik niet in aanmerking voor hulp van hun.

We waren niet getrouwd maar wettelijk samenwonend, dit is inmiddels ook al enkele maanden geschrapt waardoor we enkel nog feitelijk samenwonend zijn, maar beide eigenaar van het huis

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 01 sep 2018 19:04

Is er al aangifte gedaan bij politie wegens Intra Familiaal Geweld.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Dan beslist de jeugdrechtbank op vrij korte tijd over de voorlopige maatregelen.
Meestal krijgt diegene die voor kinderen zorgt de gezinswoning ter beschikking.

Petra88
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2018 20:27

Nee ik heb wel gevraagd aan de advocaat voor een uitzetting met dringende reden ofzoiets?

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 01 sep 2018 20:37

Dat is iets totaal anders wat uw advocaat wil doen. Zal een burgerlijke procedure zijn.
U moet ook een strafprocedure doen op basis van IFG en andere strafbare feiten.
Dat doet u bij de politie en die sturen dat naar parket (familierechtbank) maar correctionele zaken.

Terug naar “Echtscheiding”