Dochter 5 jaar gaat niet graag naar ex parter

Nevea2
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Dochter 5 jaar gaat niet graag naar ex parter

#1 , 31 aug 2018 15:03

Hallo,

Ik zit met de volgende situatie. Ik heb een dochter van 5 jaar. Ik heb sinds 2.5 jaar mer mijn ex parter uit elkaar. Mijn ex partner is 150 km verder gaan wonen met de nieuwe partner. Er is co ouderschap, maar mijn dochter woont bij mij en we hebben de "klassieke regeling". 1 weekend op 2 en de helft van de vakanties. Ik krijg ook allimentatie. Het volgende probleem is dat mijn dochter echt niet graag naar haar, meemama gaat. Ik probeer hier altijd positief in te zijn en haar te stimuleren. Ik maak mijn ex nooit zwart, dit heeft totaal geen zin. Ik zou niet liever willen, dan dat mijn dochter graag zou gaan. We zeggen elke keer ze naar mijn ex moet gaan, dit 2 nachten op voorhand. Ze heeft het dan moeilijk en vraagt dan wanneer ze oud genoeg is om zelf te beslissen en dat ze nooit meer wil gaan. Ze zegt dit al sinds ze kan praten en het is niet dat ze opgestookt wordt, integendeel!

Vooral de langere periodes, zoals de vakanties zijn erg moeilijk. Ik kan helaas niet goed praten met mijn ex. Ik ben hier niet om negatieve reacties te krijgen dat we moeten proberen te praten. Want dit is helaas niet meer mogelijk door wat er in het verleden gebeurd is. Is er een kans als we dit voor de rechtbank trekken, dat we een andere regeling zouden kunnen bekomen? Ondanks de jonge leefijtd van mijn dochter, of gaan ze mij met de vinger wijzen (wat ik denk dat er zou gebeuren)? Ze gaat er echt niet graag slapen en het zou voor het band met mijn ex beter zijn als ze bv 1 dag in de week iets samen zouden doen, maar dan zitten we weer met de afstand (1.5 - 2 u rijden). Mijn ex wil dat mijn dochter haar belt, maar dochter wil nooit bellen. Ik zeg ook elke keer opnieuw tegen mijn dochter dat ze altijd naar mijn ex mag bellen, als ze dit wil. Maar dit wil ze absoluut niet.


Ik ben op het moment radeloos, ik denk dat mijn dochter nog te jong is voor dat ze haar serieus nemen in de rechtbank, maar ze heeft het er echt moeilijk mee en dit telkens opnieuw. Ik weet dat we al een regeling hebben waar ze weinig naar mijn ex moet, maar toch voelt ze haar nog slecht!


Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 aug 2018 15:45

Moeilijke situatie, vrees ik. Een (familie)rechtbank zal het "welzijn" van een kind steeds serieus nemen, maar ik denk dat het "niet graag gaan" niet zwaar genoeg zal doorwegen ten opzichte van het recht van de partner om jullie dochter te zien.

Moest uw dochter nu echt psychologische problem hierdoor krijgen, en een veslag van een dokter (psychiater, bijvoorbeeld) staaft dat er echt (mentale) gezondheisproblemen optreden als jullie dochter naar uw partner moet, zou dit wel eens aanvaard kunnen worden door de rechtbank. Maar ik denk dat de situatie nog niet zo erg is.

Niemand houdt u echter tegen om te trachten een andere regeling te verkrijgen voor de rechtbank, maar ik vrees dat de kans op succes eerder klein zal zijn, eerlijk gezegd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”