Internationle echtscheiding eot

Witloof
Topic Starter
Berichten: 68
Juridisch actief: Nee

Internationle echtscheiding eot

#1 , 29 aug 2018 11:26

Beste

begin 2000 zijn wij gehuwd in het buitenland. Het huwelijk werd hier wel aangegeven maar niet overgeschreven. Wij zijn dus voor al de betrokken instanties gehuwd.
Sinds 2016 proberen wij uit de echt te scheiden via eot. Het feit dat het huwelijk niet werd overgeschreven heeft voor veel extra administratieve rompslomp gezorgd. Toen deze administratie in orde was mochten wij kortelings, eindelijk verschijnen voor de rechter.
De rechter heeft de echtscheiding uitgesproken maar vermeldde erbij dat indien het huwelijk niet werd overgeschreven dat de echtscheiding ook niet kan opgenomen worden in de burgerlijke stand.
Heeft iemand enig idee of dit klopt? En wat de implicaties hiervan zijn?
Blijven wij dan gehuwd?
Ben ik dan wel of niet beschermd tegen eventuele schulden die mijn (ex)man maakt?
Is het vonnis uitvoerbaar?
Ik ga het huis van hem over nemen ... kan dit dan? is het dan nog steeds van ons beiden of niet?
Het huwelijk werd nooit overgeschreven. Wij hebben ons voor de echtscheiding beholpen met een uittreksel van de huwelijksakte verkregen via de ambassade van het land waar we huwden. Dit was helemaal niet gemakkelijk om te verkrijgen. Moeten wij terug alles opvragen om het huwelijk alsnog te laten overschrijven of maak ik me zorgen voor niets?

Dank voor uw tijd

vriendelijke groeten
Witloof

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding