kinderen

stefanie1990
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kinderen

#1 , 28 aug 2018 14:25

hoi,


ik heb een vraag ivm met kinderen in co ouderschap.

ik ben een moeder van 3 kinderen gescheiden 3 jaar geleden.
wij hebben nu co ouderschap ieder gelijk week om week kosten gedeeld.
nu gelijk is het niet hij woont namelijk van de school +-5 min ik moet 20 min rijden voor eer ik aan de school ben.
savonds na school duurt de rit voor mij namelijk 1 uur en half op en af.
nu had ik bij hem proberen te praten over veranderen van school hij ziet dit natuurlijk niet zitten om ze in de helft te zetten.
ik wou namelijk maar dit zou niet lukken ivm de kids aangezien hij niet wilt veranderen van school ik moest dit via de rechter laten gaan zei hij.
als ik zou verhuizen zou de rechter mijn kinderen kunnen afnemen? kan de co ouderschap afgenomen worden?


Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 aug 2018 14:53

waar u ook woont is geen reden om u de kinderen af te nemen of het co-ouderschap nietig verklaard te laten worden

er moet alleen goede afspraken gemaakt worden, al dan niet bij de rechter

Jabbe
Berichten: 586

#3 , 28 aug 2018 15:38

Ik ga ervan uit dat de drie kinderen samen op de lagere school zitten?
De lagere school is doorgaans net de belangrijkste voor hen stabiele omgeving als de ouders uiteengaan (ze kennen de school, de vriendjes, medeleerlingen, ...).
Drie kinderen met verschillende leeftijd maken die situatie dan nog ingewikkelder, want vergeet niet dat ze daarna naar het secundair gaan, dikwijs niet gunstiger gelegen dan uw situatie vandaag toelaat. Het is ook niet omdat scholen (lagere-middelbaar) in dezelfde omgeving zitten dat de kinderen automatisch doorstromen, en misschien nog onzekerder als er een centraal aanmeldingssysteem bestaat.

Ik wil maar zeggen: goed over nadenken en afwegen wat de beste oplossing is in deze.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”