Scheiding. Kinderen + nieuwe relatie.

tomie97
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiding. Kinderen + nieuwe relatie.

#1 , 27 aug 2018 22:12

Sinds een paar weken ben ik feitelijk gescheiden van mn echtgenoot en ben al in onderhandeling met advocaat en notaris om de scheiding officieel te maken. Mijn huidige situatie is als volgt.

- Ik heb twee kinderen.
- We hebben samen een huis gekocht.
- Er is een renovatielening van 30.000€. Die nog volledig op de rekening staat.
- Getrouwd in gemeenschap van goederen.
- Voogdij is 60% voor mijzelf en 40% voor mijn expartner.
- Nu ben ik tijdens mn scheiding een relatie aangegaan en woon ik zo goed als onofficieel samen met mn nieuwe vriend.

Mn expartner eist nu dat ik een EOT onderteken, waar ik afstand doe van het huis en renovatielening. Hij zal dan mij niet uit moeten kopen etc. Ook wilt hij de kinderen ten laste houden. Ik werk 4/5 waar van 1/5 in tijdskrediet.

Er zijn een aantal waar ik vraagtekens bij zet.

Ik ben in Nederland getrouwd. Dien ik de procedure op te starten daar? Hij is Belg ikzelf woon al 5 jaar in België.

Hoe zit het met overspel? Hoe kan dit nadelig uitdraaien? Hij heeft bewijzen dat dit al bezig was voor de feitelijke scheiding. Hoe zit het met mijn kinderen en de aanwezigheid van mijn nieuwe partner in mn nieuwe woonst, waar ik officieel gedomicileerd ben. Is dit iets waarbij ik in gevaar kom betreffende voogdij, vergoedingen etc?

Is het op financieel vlak nadelig als mijn partner de kinderen ten laste houdt? Hoe zal dit invloed hebben op m'n tijdskrediet?

Wat is beter om te eisen? Mij laten uitkopen of eisen dat het huis verkocht wordt?

Ik heb een vaderlijke erfenis gehad dit jaar en afgelopen jaar in totaal was dit een schenking van 10.000€. Ik heb daar reeds 4750€ voor gekregen. Kan ik dit resterend bedrag nog opeisen?

Bedankt alvast voor het advies!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding