kind ten laste

jaspervb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kind ten laste

#1 , 27 aug 2018 20:14

Onlangs ben ik met mijn partner uit elkaar gegaan, en ik vraag me af hoe ik het (finaal) op een eerlijke manier kan regelen.
Zo is ons kind bij mij ten laste, waardoor ik fiscaal voordeel heb, maar bestaat er een regeling waarbij we hier beiden evenveel "voordeel" aan hebben?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 28 aug 2018 11:43

Het is belangrijk te weten waar het kind woont en gedomicilieerd is. In principe mag de ouder waar het kind woont, dat ten laste nemen.
Indien er overeengekomen is dat het kind vb. om de week bij de andere ouder woont, kan het fiscale voordeel tussen beide ouders verdeeld worden. Als dit het geval is, zou ik bij de werkgever geen rekening laten houden met het kind ten laste.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2018 15:31

Fiscaal co-ouderschap is een mogelijkheid, maar niet altijd de voordeligste. Laat het zeker allemaal goed berekenen en houd ook rekening met bv kinderbijslag, gemeentelijke kortingen, en dergelijke.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”