Dochter van 12 wil niet naar papa

Irène
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dochter van 12 wil niet naar papa

#1 , 25 aug 2018 19:39

Ik probeer al enkele weken om mijn jongste dochter te motiveren om een weekend naar papa te gaan maar ze blijft weigeren. Normaal moet ze om de 2 weken samen met haar zus (14 jaar) een weekend naar papa. Hij laat niet toe dat ze op zondag hun hobby uitoefenen en steekt bij alles wat fout loopt nog steeds de schuld op mij ( da moederke van niets). Ik heb al gezegd dat ik mij daar niet druk om maak dat hij zo over mij denkt en dat ze er beter niet op reageren. Er zijn ook reeds meerdere voorvallen van dronkenschap geweest en roekeloos rijden. Dochter van 14 durft niet tegen hem ingaan en gaat dus toch met een heel klein hartje naar hem. De jongste laat haar niet beïnvloeden en weigert om van haar kamer te komen als hij hun komt halen. Ik heb onlangs voorgesteld om de weekends te veranderen naar elke week een dag zodat ze hun hobby kunnen blijven uitoefenen en toch ook regelmatig contact onderhouden maar de papa weigert om er zelfs nog maar over ba te denken.
Ten einde raad hoop ik hier op advies en tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 25 aug 2018 20:10

dronkenschap en roekeloos rijden: is dat vastgesteld inhetzelfde geval? Roekeloos rijden is op zich discutabel. Maar als het in combinaite is met dronkenschap helemaal ontoelaatbaar. U moet wel tamelijk zeker zijn hiervan: Wie heeft dit vastgesteld? Het zou een volwassene moeten zijn die dit kan beamen. Als u zelf vaststelt dat de ouder dronken is en de kinderen vervoert in de wagen, zou u klacht moeten neerleggen bij de politie. Dat zou u zelfs moeten,want als blijkt dat er iets ernstigs gebeurt en u op de hoogte was, is dat in feite verzuim van uw kant. Tot waar gaat die dronkenschap: s'avonds doorzakken in de zetel of vaak overdag in een "waas", dan moet u zich beraden of het verantwoord is de kinderen onder zijn toezicht te laten zonder een andere volwassene erbij. voor alle duidelijkheid: omgangsrecht moet ook mogelijk zijn voor mensen met een drank/drugsprobleem; Maar dan moet dat onder toezicht gebeuren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”