Ex komt omgangsrecht niet na

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

Ex komt omgangsrecht niet na

#1 , 24 aug 2018 17:42

Mijn ex is sinds 2 jaar weg hier en liet mij zitten met 4 kinderen.
Via de famillierechtbank en vonnis bekomen en tevens een regeling voor de kinderen.
Nu echter komt de ex niet meer opdagen wanneer ze omgangsrecht heeft met de kinderen. Op deze moment staat de teller op 24 maal opeenvolgend niet geweest te zijn.
Kan ik hier verdere stappen in ondernemen?
Mijn advocaat zegt dat dit niet gek veel uitmaakt daar de moeder eigenlijk nooit correct de regeling heeft toegepast en ze naar alle waarschijnlijkheid de sukkel gaat uithangen op de RB
Allimentatie word reeds gevorderd via GDW daar ze ook nooit betaald.
De kinderen leven hier 24/24 7/7 en ik heb destijds ook geen gedeeld kosten gekregen daar de ex financieel niet draagkrachtig genoeg was.
Zijn er maatregelen die ik zou kunnen vragen aan de rechter of niet?
Kan het omgangsrecht opgeschort worden? Er is tussen de kinderen en de ex reeds 9 maanden geen contact, zelfs telefonisch niet. Ex is ook voor geen meter te bespeuren.
Iemand die me wat raad kan geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#2 , 25 aug 2018 08:54

Beide ouders hebben omgangsRECHT en onderhoudsPLICHT.

Dat wil zeggen dat het niet strafbaar is om de kinderen niet op te halen wanneer je het recht hebt ze te zien. Dit is dan ook niet afdwingbaar.
Het is wel strafbaar je onderhoudsplicht niet na te komen. Dit is wel afdwingbaar.

U kan, als u wilt, de verblijfsregeling laten aanpassen door de familierechtbank.

Inzake het niet nakomen van de onderhoudsplicht raad ik u aan contact op te nemen met de dienst voor alimentatievorderingen (DAVO).

eylis
Berichten: 8840

#3 , 25 aug 2018 09:53

uw advocaat heeft practisch gezien wel een punt. Nu naar de rechtbank stappen om een herziening inde omgangsregeling en eventueel bijhorende alimentatie te eisen kost tijd, energie en geld. bovendien is de andere ouder nog in staat om met onnodege en vervelende heisa haar gelijk probren te halen. En ik vermoed dat ze een pro deo krijgt vanwage financieel insolvabel. Dus het maakt haar waarschijnlijk niet echt uit of ze voor de rechtbank gedaagd wordt. Laat het zo en ga er van uit dat de situatie niet meer wijzigt. Als ze alsnog ooit terug de kinderen wil zien: ze zijn met 4 samen, ze groeien op en vormen zich stilaan een mening. Dat wordt niet haar leukste familie-uitstapje :-)

Reclame

Da-MILNER
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2018 10:13

Uiteraard is het zoals hier boven beschreven.
Kinderen vormen een mening m.
De grootste (10-11 jaar) willen ook niet gaan moest ze aan de deur staan. Uiteraard hebben kinderen niet te kiezen. De kleinste kinderen (4-7) die hebben lang gevraagd of ze nog komt maar ondertussen is die hoop ook weg voor hen.
Voor de stabiliteit van de kinderen alleen zou het beter zijn dat ik iets op papier zou hebben zodat ze ook niet hoeven zitten te wachten op die moment dat ze ooit nog is zou komen want dan gaan we nog lang mogen wachten.

Terug naar “Echtscheiding”