Mogelijk recht op pro deo

Jos1955
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Mogelijk recht op pro deo

#1 , 24 aug 2018 10:41

Ik ben gehuwd en wij hebben 3 kinderen. Ons gezinsinkomen is + / - 4.000 EUR/maand zonder kinderbijslag.

Mijn inkomen bedraagt 1700 EUR/per maand netto.

Mijn man heeft de echtscheiding ingezet en hiervoor een advocaat gemandateerd.

Heb ik met mijn inkomen recht op een pro deo advocaat ? Ik vrees van niet maar zit een beetje in de knoop of ik de 3 kinderen ten laste mag rekenen want dan zou ik er wel komen denk ik.

Kan men mij hierover duidelijker inlichten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2018 11:19

voor een pro deo mag je maar 1276€ netto verdienen per maand + 178,54€ per persoon ten laste = in u geval 3 kinderen 1812,62€ per maand, maar de vraag is zijn die drie kinderen 100% ten uwen laste ?? de belastingen kunnen je hier mee helpen, want je zal toch een brief van de belastingen nodig hebben voor je aanvraag

Maar je zal zeker recht hebben op gedeeltelijk kosteloosheid .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

laryge
Berichten: 136
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2018 09:53

In het geval van tegenstrijdige belangen in een gezin, mogen beide inkomens apart bekeken worden en mogen de kinderen bij beiden ten laste gerekend worden voor de bepaling van het bedrag pro-deo.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”