Invaliditeit en echtscheiding

Xanti68
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit en echtscheiding

#1 , 21 aug 2018 04:23

Ik wil scheiden van mijn vrouw. Ben niet meer gelukkig met haar. Ons inkomen bestaat uit mijn invaliditeitsuitkering, kindergeld voor 3 kids, en parttime werk vrouw. Ik heb veel medische kosten. Kan de vrouw mij alimentatie vragen voor haar of de kids? Ze kan perfect fulltime werken. Kinderen zijn 15, 19 en 20 jaar. We hebben 2 jaar geleden een huis gekocht. Van de bank moet er 5 jaar in gewoond zijn of boete 25% van aankoopprijs. Ik wil haar verder in het huis laten wonen met de kinderen. Moet ze mij dan uitkopen? Graag raad aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1816

#2 , 21 aug 2018 10:05

Waarom mag die geen alimentatie vragen ? Zelfs als ze voltijdszou werken mag ze alimentatie voor haar kinderen vragen.
Om alimentatie te moeten betalen is geen miniuminkomen vereist

De rechter beslist o.a. ook of ze al dan niet moet uitkopen enz.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2018 11:58

Partneralimentatie wordt quasi niet meer toegewezen. Kinderalimentatie zou mogelijk wel kunnen, maar dan moet er een reden toe zijn (verschil van inkomen, ongelijk verblijf,...)

Reclame

Andy1880
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 aug 2018 16:39

Mijn ex-vrouw hebben in EOT afgesproken en bevestigd bij akte ook de afspraak gemaakt dat ik 125 euro per maand onderhoudsgeld betaal voor een periode van 5 jaar.

Terug naar “Echtscheiding”