Vonnis Familierechtbank

Mieke13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis Familierechtbank

#1 , 20 aug 2018 23:46

Ik heb beroep gedaan op familierechtbank om mijn ex-vriend uit het huis te zetten omdat er sprake was van partnergeweld en drugsgebruik. Dit was een snelprocedure en hij is bij verstek veroordeeld en heeft de woning vroeger dan vonnis verlaten.
We hebben nu inmiddels terug contact op vriendschappelijke basis en hebben bepaalde zaken uitgepraat.
Hij maakt zich nu zorgen, en ik ook, dat hij toch nog strafrechtelijk zal vervolgd worden voor deze zaak.
Kan iemand mij meer vertellen of deze zaak wel degelijk is afgerond en hier geen verder proces nog zal volgen?
Ik zou niet willen dat hij eventuele problemen (straf of boete) extra zou hebben. Is het vonnis van familierechtbank het eindpunt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 01 sep 2018 20:12

Strafrechtelijke vervolging zal idd op basis van IFG.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358
Er zal wel een proces volgen (en maar goed ook).
Edoch u kan een bijkomende verklaring afleggen en ook ter zitting getuigen dat alles nu terug beter gaat.
Edoch is het alleen praten of wil ex vriend ook in therapie en in begeleiding wat dat zal zeker gevraagd worden.
Vermoedelijk zal strafrechtbank voorwaarden opleggen en de rest voorwaardelijk.
Neem contact op met de dienst SLAchtofferZOrg of hoe die dienst ook mag heten bij u lokale politiezone.
Een vonnis dat niet wordt gerespecteerd door geen van beide partijen kan ook niet meer ingeroepen worden als er iets terug misloopt. U hebt hem dan terug binnengelaten dus zal terug naar RB moeten.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”