verjaringstermijn na vonnis hoger beroep verdeling van goederen

vader1311
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verjaringstermijn na vonnis hoger beroep verdeling van goederen

#1 , 17 aug 2018 16:04

ik zit met de vraag, in 1999 is er in hoger beroep vonnis gebeurd van verdeling van goederen van mijn echtscheiding. omdat mijn ex alles uitwerkte op onze dochter . stelde men advocaat voor te wachten voor het innen van een bedrag geld als ik het geld niet direct nodig had omdat het toch niet zou verjaren. zo gedaan na 14j is men dochter bij mij komen wonen weg bij haar mama. heb dan na ongeveer dan 15j aan advocaat gevraagd door te gaan met vonnis. na heel wat briefwisseling tussen advocaat was er eerste ontmoeting bij een notaris. een 2de keer is er nooit van gekomen. mijn advocaat heeft zoveel briefwisselingen gedaan met notaris voor nieuwe afspraak hij eenmaal geantwoord dan niet meer. zo weeral 4jaar over dan ben ik naar andere advocaat gegaan. nu ook al 2j zonder hij er werk heeft van gemaakt. nu ga ik zoeken naar andere advocaat die me wel direct verder kan helpen. want mijn advocaat nu weet zelf niet dat kan verjaren of niet terwijl men eerste zei van niet. daarom de vraag verjaren of niet . hopelijk kan iemand me goed op weg helpen zo ik verder kan . :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 02 sep 2018 19:56

Is het arrest ooit betekend.
Dan had u al lang beslag kunnen / moeten leggen.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#3 , 02 sep 2018 20:33

Vanaf het moment een vonnis of arrest gewezen wordt, start er een nieuwe verjaringstermijn. Het arrest geeft u immers opnieuw een recht, dat u nog steeds dient uit te oefenen. De verjaringstermijn bedraagt 10 jaar.

Indien u de uitspraak bekomen hebt en er vervolgens niets mee hebt gedaan gedurende 15 jaar, is dit arrest niet langer uitvoerbaar.

Uw vordering is verjaard, tenzij u de afgelopen 15 jaar beslag gelegd hebt of een (her)betekening van het arrest.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”