Kosten openbaar vervoer voor kind na een scheiding

Juwelle
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Kosten openbaar vervoer voor kind na een scheiding

#1 , 15 aug 2018 13:36

Ik ben dit jaar gescheiden van mijn ex-man en wij wonen nu elk op een ander adres. Vanuit mijn adres kan ons kind lopend naar school en vanuit het adres van mijn ex man heeft ons kind een abonnement nodig om naar school te gaan. Mijn ex-man geeft aan dat ik moet meebetalen aan het abonnement van ons kind en ons kind is week om week bij mij en bij hem. Klopt het dat ik verplicht ben hieeraan mee te betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 15 aug 2018 13:52

Nee, dat is niet zo. Bij een gelijk gedeelde verblijfsregeling is het transport vanuit thuis naar school uiteraard een eigen kost van de betrokken ouder; Immers: dat is iets wat je zelf regelt en organiseert. Als jij (bij gelijk verdeeld verblijf) genoodzaakt wordt 10 km verder te gaan wonen, zou je immers de kost van een ander busabonnement ook niet op de andere ouder kunnen verhalen. Enkel bij ongelijk verdeeld verblijf (enkel weekends en vakanties bvb) moet deze kost door beide ouders gedeeld worden. Biezondere kosten (bij gelijk verdeeld verblijf) zijn kosten die het gewone dagelijkse leven overstijgen en in de prakijk doorlopen over het verblijf bij beide ouders. Bvb: schoolboeken; orthodontie,kiné, lidgelden en uitrustingen voor sportbeoefening etc. die kosten lopen door over de beide verblijven heen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”