SCHOOL EN CO-OUDERSCHAP

Marnic
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

SCHOOL EN CO-OUDERSCHAP

#1 , 14 aug 2018 18:45

Geachte,
Hierbij heb ik een vraag naar een van jullie raadsmensen.......

Ik en mijn partner zijn uit elkaar en er is een vonnis van officieel co-ouderschap, nu is mijn ex partner verhuist van provincie en geeft de dochter daar ingeschreven zonder mijn toestemming en handtekening onder de inschrijving te plaatsen, Kan en MAG ik mijn dochter indien ze de eerste schooldag op deze nieuwe school zou gaan gaan ophalen en haar naar de oude school terug laten gaan en ook het volgende feit is dat de nieuwe school deze inschrijving gedaan geeft zonder af te weten van een vonnis en een officieel co-ouderschap

Mvg Marnic

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 14 aug 2018 19:24

U moet best die school in kennis stellen dat er een vonnis is*
U kan al per mail een ingescand exemplaar van het vonnis opsturen.

Eerste vraag waar zijn de kinderen ingeschreven qua wonen bij u** of uw ex partner?
Indien bij u morgenvroeg direct naar de gemeente met uw vonnis. Daar navragen of de kinderen nog bij u ingeschreven zijn en dan met vonnis vragen dat er een melding in het Rijksregister wordt geplaatst dat er niemand mag verhuizen zonder controle.
In principe mogen de kinderen in de andere gemeente niet ingeschreven worden zonder dat beide ouders akkoord gaan.
Verstuur ook die mail naar die gemeente met ingescand vonnis naar die gemeente.
*Zet voor de school en ook de andere scholen in de omgeving van uw ex volgende linken samen met uw ingescand vonnis in uw mail.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824
Vraag ook een antwoordbevestiging.

Uw kinderen kunnen gewoon ingeschreven blijven op de huidige school... vraag dat daar dadelijk na en zeg /schrijf duidelijk dat ze niet mogen uitgeschreven worden**

Als ze bij uw ex zijn ingeschreven is het uiteraard een ander verhaal.
Dan is ook de familiekamer van de andere woonplaats bevoegd.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”