Alimentatie

nicovandevelde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Alimentatie

#1 , 12 aug 2018 17:39

beste, ,

ik heb een vraag ivm alimentatie, , ik betaal nu ongeveer 400 euro per maand alimentatie .
nu wil men nog meer krijgen , terwijl ik dit bedrag al meer dan voldoende vind
wat denkt u hierover, is 400 euro een voldoende grote alimentatie voor een kind van juist 11 jaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 12 aug 2018 17:58

Of dat voldoende of teveel is hangt van veel factoren af.
Vb jullie levensstijl voor de scheiding - het inkomen of beter het verschil van inkomen tussen beide partijen - al of niet nog bijzondere kosten die dienen betaald te worden.......

Fons54
Berichten: 445

#3 , 13 aug 2018 09:47

Wat is de reden van aanvraag tot verhoging?

Reclame

Jabbe
Berichten: 586

#4 , 13 aug 2018 20:39

Is dit bedrag van 400 euro een onderling overeengekomen bedrag of vastgelegd per vonnis of EOT?
Hoe is de regeling van uw kind verdeeld?
Wie ontvangt de kinderbijslag?
Deelt u naast de onderhoudsbijdrage van 400 euro ook nog in de bijzondere kosten, of zijn die inbegrepen in dit bedrag?
Heeft de andere een (vergelijkbaar) inkomen?

De Gezinsbond heeft de theoretische minimumkost berekend voor een kind. In 2004 bedroeg die 333,61 euro. Na indexatie bedroeg dat in 2012 al 400 euro. De bedragen zijn gebaseerd op een basisinkomen van 2.092,71 euro van een koppel met twee kinderen jonger dan 14 jaar.

Terug naar “Echtscheiding”