Samen slapen met kind

Gino1970
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Samen slapen met kind

#1 , 05 aug 2018 10:41

Beste,

Bestaat er een wet die bepaalt dat minderjarige kinderen niet samen in 1 bed mogen slapen bij de ouder?

Situatie kort geschetst : ex beweert dat mijn 10-jarige dochter niet bij mij mag slapen in mijn bed. Dat dit dus aanzien kan worden als kindermisbruik. Als mijn dochter bij mij is, komt het soms voor dat ze vraagt om samen met mij te slapen. Ik heb met haar de afspraak dat zij de eerste en laatste nacht dat ze bij mij is, bij mij mag slapen. Zelfs mijn zoon van 12 slaapt soms bij mij als hij me dit vraagt. Bij beiden gebeurt dit zelden.

Bestaat daar een wet of regelgeving voor? Dus dat het voor kinderen verboden is om in hetzelfde bed van hun mama of papa te slapen?

Bedankt voor de info.

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 05 aug 2018 11:16

Daar bestaat geen wet over en het mag gerust. Meldt gewoon aan de andere ouder dat ze zich best informeert bij een neutraal juridisch deskundige (dus niet iemand die zijn/haar boterham er mee zou kunnen verdienen om een rechtszaak aan te spannen, zelfs als de slaagkans daarvan uiterst miniem is :-) over wat jurisiche wel en wat niet mag met betrekking tot die materie en wat haar ouderlijke bevoedgheden zijn ivm haar eis. Meldt haar dat je niet zou wensen dat ze een onnodige rechtszaak zou opstarten die veel geld kost en die zou verliezen.

Gino1970
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 aug 2018 22:22

Prima. Dank je voor het antwoord. :)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”