recht op alimentatie

Stan10
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

recht op alimentatie

#1 , 01 aug 2018 13:45

Mijn EX weigert de schoolresultaten van mijn dochter te leveren. Dochter is normaal afgestudeerd en is ook nog niet ingeschreven bij VDAB. Heeft mijn EX nu nog recht op onderhoudsgeld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 01 aug 2018 14:06

Stuur de andere ouders een AS met de vriendelijke en formele vraag dat u een bewijs van de studieresultaten én het bewijs van inschrijving bij de VDAB nodig heeft, teneinde te kunnen voldoen aan uw alimentatieplicht. Meldt dat u zolang u deze bewijzen niet heeft ontvangen, niet kan bepalen of er nog alimentatieplicht geld en bijgevolg de volgende alimentatiegelden op een aparte rekening zal storten waar de gelden voorlopig in de wacht blijven.

Vraagje voor u: welke studies heeft uw dochter gevolgd? Dan kan je zelf bekijken hoe de arbeidsmarkt er voor die sector uitziet :-)
Info en tips: De wetgeving is in die mate aangepast dat de wachtperiode voor een werkloosheidsuitkering nu zowat een jaar duurt; Dat is heel lang. dus dan zou je nog voor een jaar aan alimentatie vasthangen; Daar gokken nogal wat alimentatiegerechtigde ouders op. (Doorbetalen ons kind heeft nog geen werk...) Maar gezien we uit de economische recessie klimmen is er weer meer werk aan de winkel. Dus die vlieger gaat niet meer op. Elke afgestudeerde kan nu binnen de 2 maand wel ergens aan de slag. Misschien niet persé voor dé droomjob. Maar er zijn startjobs en interims bij de vleet. Nog een tip: schoolverlaters gaan daarom vaak interimmen. Ook dat is werk. Zelfs als dat niet meteen voltijds is: of eens 3 weken wel en 1 week niet. Dus wat de alimentatie betreft: in juni afgestudeerd, juli en augustus vakantie en naar werk zoeken (dan betaalt u nog alimentatie) en vanaf september gaat je dochter aan de slag.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”