Wat nu...

Nicky 1986
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wat nu...

#1 , 29 jul 2018 16:26

ik ben helemaal radeloos!!
Ik en mijn ex zijn al 8 jaar uit elkaar en hebben twee zonen samen.nu ivm met de regeling omtrent de kinderen hebben we alles ondeeling besproken en dat loopt tussen mij en de vader goed. Nu de jongste is 8 bijna 9 jaar en er is onlangs na testen en gesprekken bij hem adhd vastgesteld. Nu omdat hij vanaf volgend jaar naar bijzonderonderwijs gaat gaan en naar de vader geen schoolbus komt, hebben we beslist om hem 14 dagen bij mij te houden en om de 14 dagen een weekend bij de papa. Nu is de wissel al 3x geweest en is het een extreme ramp om hem naar de papa te brengen... een hele week continu zeggen dat hij niet gaat en niet meer wil gaan en als je vraagt wrm weet hij het niet... we moeten hem echt dwingen, hij gaat naar boven en moeten hem echt oppakken want hij laat em echt helemaall hangen als je hem wil helpen, ook moeten we hem echt in de wagen zetten. Tot hyperventileren en paniek aan toe bij hem. Echt hartverscheurend!! Ik wil echt dat hij naar zijn papa blijft gaan! Het is en blijft zijn papa! En wil mijn ex zijn kind echt niet ontzeggen, maar de laatste weken vind ik heel moeilijk, wat het beste is voor iedereen en vooral voor mijn zoon. Ik snap echt niet vanwaar dit extreme gedrag komt. Want als ikwe er met hem over probeer te praten zegt hij steeds 'ik weet het niet' of 'stop er mee met dat te vragen en er over te praten' ook is hij in begeleiding bij een psycholoog en zelfs zij krijgt er niks uit... als hij over mij praat gaat het vlot maar als het over de papa gaat blokt hij alles af, zelfs bij mij zijn eigen mama... terwijl wij echt een super goede band hebben en over andere dingen dan wel goed kunnen praten. Ben echt ten einde raad! Moet ik hem elke zo extreem forceren en dwingen om naar de papa te gaan en gaat dit op den duur geen averechts effect hebben? Of moet ik hier aan toegeven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 jul 2018 17:02

Ging hij vroeger wel graag naar de papa? Mogelijks is er iets gebeurd waardoor hij niet meer wil gaan.

Nicky 1986
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2018 17:10

Normaal is de wissel elke maandag op school... maar nu met de vakantie... daar heeft hij toch nooit niet echt op gereageerd, enkel soms dat hij niet graag gaat. Maar daar speelde ik nooit echt op in. Enkel vragen waarom, maar dat was het. Weet wel dat het niet echt klikt tussen hem en de stiefmama, maar dat is al een tijdje zo! Maar om hem nu daar plots zo tegenover opstellen om niet te willen gaan...zo extreem gedrag is echt niet te doen, heb ik ook nog nooit gezien van hem.

Reclame

Nicky 1986
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 jul 2018 19:10

Ging hij vroeger wel graag naar de papa? Mogelijks is er iets gebeurd waardoor hij niet meer wil gaan.
Normaal is de wissel elke maandag op school... maar nu met de vakantie... daar heeft hij toch nooit niet echt op gereageerd, enkel soms dat hij niet graag gaat. Maar daar speelde ik nooit echt op in. Enkel vragen waarom, maar dat was het. Weet wel dat het niet echt klikt tussen hem en de stiefmama, maar dat is al een tijdje zo! Maar om hem nu daar plots zo tegenover opstellen om niet te willen gaan...zo extreem gedrag is echt niet te doen, heb ik ook nog nooit gezien van hem.

Terug naar “Echtscheiding”