Kunnen bewakingscamera's aan inkom van het gebouw wegens vermoedelijk ontrouw laten bekijken?

cecilauca@gmail.com
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Kunnen bewakingscamera's aan inkom van het gebouw wegens vermoedelijk ontrouw laten bekijken?

#1 , 28 jul 2018 19:50

Ik heb het vermoed dat mijn partner een ander op bezoek krijgt op het appartement waar zijn vennootschap zicht vestigt. Kan ik de beelden van camera's van de inkomhal van het gebouw laten bekijken om het te bewijzen? Ik bedoel niet recthzakelijk maar privé.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 28 jul 2018 20:00

U kan dat laten bekijken aan wie u wil (al u ze in uw bezit heeft) , maar dan zijn er 3 vragen die gesteld moeten worden: 1: de syndicus beheert waarschijnlijk deze bewakingsuitrusting en gezien u geen bewoner of huurder bent van het pand is hij niet verplicht op uw vraag in te gaan om de beelden te mogen bekijken(laat staan kopieëren). Enkel een onderzoeksrechter mag dat opvragen. Maar veronderstel dat de syndicus het toestaat. (2e vraag) Aan wie wil u dit laten zien voor welk resultaat? Ontrouw bewijzen met beelden van een persoon die de inkomhal binnenkomt of staat te praten met iemand anders, lijkt me mager bewijsmateriaal. En dan ten derde: ontrouw is geen strafbaar feit meer. Scheiding op grond van schuld is ook uit het wetboek geschrapt. Méér alimentatie krijgen omdat de partner scheve schaatsen rijdt, kan niet meer. Het volstaat te willen scheiden (als de beelden daarvoor zouden dienen) op grond van onherstelbare ontwrichting van het huwelijk. U hoeft aan de rechter niet te bewijzen hoé het huwelijk ontwricht is. Kortom: misschien moet u al die moeite niet doen.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”