gerechtskosten

lieverdje
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

gerechtskosten

#1 , 25 jul 2018 15:06

mijn ex partner heeft een aanvraag ingediend bij de familierechtbank voor herziening van co ouderschap, ze wil van het co ouderschap af en wil mijn kind altijd bij zich. wie moet de gerechtskosten betalen in deze zaak? en een idee hoeveel zo een procedure zal kosten?
wij hebben op ons beurt een politioneel onderzoek laten opstarten. hoe zit het met deze kosten?
dus mijn vraag is wat zijn ongeveer de rechtskosten? wie moet deze betalen ? elk de helft? en wat als de rechter haar geen gelijk geeft en het toch co ouderschap blijft moet ik dan ook betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lielo
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2018 20:42

Hoeveel de gerechtskosten bedragen en wie deze dient te betalen, kan enkel worden uitgesproken door de rechtbank. Dit wordt bij elke zaak apart bekeken doch het is gebruikelijk dat de verliezende partij deze dient te betalen.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 04 aug 2018 22:11

Het is zo wie zo jullie kind.
Gerechtskosten zie boven
Politieonderzoeken zijn gratis.
Er is verblijfsco-ouderschap wat u vermoedelijk zal bedoelen.
Gezag over de kinderen wordt slechts zelden afgenomen.

Reclame

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 aug 2018 10:09

Naar mijn ervaring draait het meestal uit op 50/50. Meestal spreken advocaten dat onder elkaar af, tenzij er inderdaad sprake is van een verliezende partij (en dan betaalt die laatste).

Terug naar “Echtscheiding”