Uitkopen (ex) man, oplegsom, hypotheek herzien

idan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Uitkopen (ex) man, oplegsom, hypotheek herzien

#1 , 05 jul 2018 17:26

Ik wil graag in onze woning blijven na de scheiding, maar ik zal hiervoor mijn man moeten uitkopen.
Onze hypotheekschuld is nog ongeveer €90.000,- , onze huidige lening zou normaal gezien in 2027 afbetaald zijn.

Huis gekocht in 2009. Huidige waarde is nog niet officeel geschat, maar mijn man denkt ongeveer €270.000,-

De registratierechten heb ik destijds betaald, ongeveer €10.000,- .

Als ik het goed bereken, zal de afkoopsom dan €80.000 worden?

Zou het mogelijk zijn om de afkoop som bij te lenen bij de bank, rekening houdend met de huidige lening. Eventueel een nieuwe lening afsluiten, of de looptijd verlengen, reeds betaald kapitaal opnemen?? Ik ben 39 jaar, de looptijd extra verlengen zou op zich wel kunnen.
Voor dat ik naar de bank stap, zou ik graag ervaringen willen horen en tips. Mijn netto maandloon is €2240, 1 kind ten laste, met dit salaris is het toch wel mogelijk een lening alleen af te sluiten??

Alvast bedankt voor de reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 05 jul 2018 20:31

Beste

Onmogelijk om met deze beperkte info advies te verschaffen. Hoeveel heeft u de woning initieel betaald? Hoeveel bedraagt de openstaande schuld? Wat is de huidige maandlast van die lening? Zijn er andere leningen aanwezig?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

idan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2018 21:26

Beste

Onmogelijk om met deze beperkte info advies te verschaffen. Hoeveel heeft u de woning initieel betaald? Hoeveel bedraagt de openstaande schuld? Wat is de huidige maandlast van die lening? Zijn er andere leningen aanwezig?
Woning is aangekocht voor €160.000 in 2009. Volledig bedrag geleend van de bank. Openstaande schuld €90.000,-
Maandlast is €920. Geen andere leningen aanwezig.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”