recht op info?

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

recht op info?

#1 , 04 jul 2018 13:08

Aangezien mijn ex partner volledig in het buitenland woont -maar hier wel ingeschreven staat-heb ik geen enkele info betreffende haar leven.Ze houdt dit zorgvuldig geheim. Geen facebook ,niets op internet te vinden, het lijkt wel of ze niet bestaat. Op zich zit daar al een reukje aan denk ik.
Ik betaal maandelijks alimentatie bovenop haar invaliditeitsuitkering maar weet totaal niet of haar situatie niet veranderd is. Woont zij daar samen? Heeft ze daar inkomen? enz....
Controleren is nagenoeg ondoenbaar.De taal niet machtig,veel te ver weg,geen middelen om anderen in te schakelen.
Heb ik recht om up to date gehouden te worden en kan ik dat op een of andere manier afdwingen?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2018 15:31

Tuurlijk heb jij geen recht om "up to date gehouden te worden". Wat verwacht je? Dat ze je maandelijks een verslagje bezorgt van haar reilen en zeilen?

Wat je wel kan doen, is voor de rechtbank het te betalen bedrag betwisten, als je vermoedens / begin van bewijs hebt dat ze andere inkomsten heeft. Ook als je vermoed dat er domiciliefraude in het spel is, kan je dit aangeven.

Maar moet uw ex u van iets op de hoogte houden? Neen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

boeman
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2018 02:15

u trekt het een beetje in het belachelijke .ik moet helemaal geen maandelijks verslag, ik wil alleen weten of ik nog terecht betaal of niet.
ze gaat het me echt niet komen vertellen als er iets veranderd is.
het is eigenlijk nogal gemakkelijk blijkbaar.
ge vertrekt naar het buitenland en ge kunt daar doen wat ge wilt.

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 05 jul 2018 08:09

u trekt het een beetje in het belachelijke .ik moet helemaal geen maandelijks verslag, ik wil alleen weten of ik nog terecht betaal of niet.
ze gaat het me echt niet komen vertellen als er iets veranderd is.
het is eigenlijk nogal gemakkelijk blijkbaar.
ge vertrekt naar het buitenland en ge kunt daar doen wat ge wilt.
Als ze nog een adres heeft in BE zou je een verzoekschrift kunnen indienen voor herziening alimentatie. Dan hopen dat ze geen gekende advocaat heeft bij de rechtbank en dus verzoekschrift niet ontvangt. Om dan een verstekvonnis te bekomen in jouw voordeel.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jul 2018 09:39

u trekt het een beetje in het belachelijke .ik moet helemaal geen maandelijks verslag, ik wil alleen weten of ik nog terecht betaal of niet.
Je moet er van uitgaan dat het bedrag dat je betaalt correct is. Als je daar niet mee akkoord gaat, is het aan jou om actie te ondernemen, niet aan haar.
ze gaat het me echt niet komen vertellen als er iets veranderd is.
En dat hoeft ook niet. Zolang zij niets eist van u, moet zij niets doen.
het is eigenlijk nogal gemakkelijk blijkbaar.
ge vertrekt naar het buitenland en ge kunt daar doen wat ge wilt.
Dit geld voor jou ook: als jij naar het buitenland vertrekt en niet meer betaald, kan zij ook weinig beginnen. Maar zoals hierboven gezegd (en ik ook vermeld heb): wat je kan doen is naar de rechtbank stappen om het te betalen bedrag te laten herzien. Als zij niet komt opdagen, is de kans groot dat je een herziening in uw voordeel kan bekomen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”