Reispas

Hoestomkonikzijn
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Reispas

#1 , 30 jun 2018 11:32

Situatie: kinderen zijn 100% bij mij, vader kijkt er niet naar om en doet moeilijk over elke cent die hij moet betalen.
Vraag: Is een verlenging van een reispas een buitengewone kost? Het gaat dus niet over een nieuwe maar over een verlenging, is zelfde prijs maar een nieuwe moet ik zeker eerst aanvragen en die wordt zeker geweigerd.
Behoort dit tot "buitengewone kosten verbonden aan de ontwikkeling van de persoonlijkheid en ontplooiing"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 30 jun 2018 13:50

Dat is weer zoiets in de grijze zone. Je zou daar inderdaad over kunnen gaan discusiëren. De vraag is of het sop de kool hier waard is. Je kan het misschien zo oplossen: Gaat de vader ook met de kinderen op vakantie naar buitenland? Zo ja: dan delen jullie de kosten. Zo neen (en dat vermoed ik, gezien je de kinderen 100% hebt, dus de vader heeft ze niet eens in weekends of vakantie) betaal die verlenging zelf. Het is niet absoluut noodzakelijk om op reis naar het buitenland te gaan. En al helemaal niet voor de persoonlijke ontwikkeling. Als je dus een buitenlandse reis maakt, is dat meestal een persoonlijke keuze. En daarvoor betaal je zelf. Een ID zou een ander paar mouwen zijn: dat is een persoonlijk noodzakelijk document.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”