Onderhoudsgeld stoppen

WJL
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onderhoudsgeld stoppen

#1 , 27 jun 2018 18:07

Mijn dochter is 19 jaar en beëindigt deze week haar studies.
Ze deed het 7de jaar beroepsopleiding en studeert af in het knelpuntberoep als bakker.

Mijn ex doet al 5 jaar aan ouderverstoting waardoor ik mijn dochter al die tijd niet gezien heb.
Ik heb altijd netjes op tijd het onderhoudsgeld gestort.

Nu vraag ik mij af wanneer ik met het betalen van het onderhoudsgeld mag stoppen?
Doordat ik mijn dochter niet zie en er geen enkele vorm van communicatie is met de mama weet ik ook niet of en wanneer mijn dochter aan het werk zal gaan.

Kan iemand mij wegwijs maken?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 jun 2018 18:40

Uw onderhoudsplicht stopt op het moment dat uw dochter op eigen benen kan staan. In de meeste gevallen betekent dat van zodra ze een job heeft die haar een voldoende inkomen verschaft. U hebt tevens het recht om te vragen wat ze momenteel doet.

Ik zou een aangetekend schrijven sturen met de vraag om haar studie- en werksituatie mee te delen. U vermeldt tevens dat bij stilzwijgen u uw onderhoudsplicht als afgelopen zult beschouwen.
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 27 jun 2018 19:29

Normaal is dat na de inschakelperiode bij de vdab.
U hebt het recht - het vonnis verplicht het zelfs - dat u op de hoogte wordt gehouden.
Uw ex negeert dus al 5 jaar het vonnis. Hebt u daar nooit tegen gereageerd?

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 27 jun 2018 20:20

Gezien het feit dat uw dochter afstudeert in een knelpuntberoep, kan ze na een maandje welverdiende vakantie na haar studies in augustus meteen aan de slag. Momenteel staan er minstens een 50tal vacatures open voor bakkers en C°. Als uw dochter er zelf voor kiest om niet te gaan werken, bent u niet verplicht van haar alsnog te onderhouden. Dat moet ze dan financieel regelen met de ouder waar ze nu verblijft of dat kan.

Terug naar “Echtscheiding”